logo F1live.cz

Alpiny bojovaly s jednou rukou za zády, připisují to nehodě ze startu

Pierre Gasly a Esteban Ocon
© Alpine
Milan Kubala
Milan Kubala8. 4. 2024

Alpine si do Japonska přinesl nové komponenty, ale nedostal šanci je předvést. Esteban Ocon a Pierre Gasly odjížděli z víkendu bez bodů, což ovšem není zcela jejich vina. Oba se brání, že za nedostatek rychlosti může kolize ze startu závodu.

Od úplné potupy zachránil Ocona a Gaslyho jen Logan Sargeant, který si udělal výlet do štěrku. Poslední příčku z kvalifikovaných jezdců tak obsadil Williams, ale Alpine to nepomohlo odlepit se z posledního místa konstruktérského pořadí.

Zlomový moment však měl přijít mnohem dříve, a to již na restartu. Pierre Gasly a Esteban Ocon do sebe narazili, když se první jmenovaný snažil vyhnout kolizi s Júkim Cunodem. Japonci se podařil start a mohl být rád, že se mu Gasly vyhnul, ale zároveň trefil svého kolegu Estebana Ocona.

„Na druhém startu po červené vlajce jsem předjel Haas, pak Estebana a následně jsem se ocitl na stejné úrovni s Júkim Cunodem,“ popsal incident ze svého pohledu Pierre Gasly. „V té chvíli jsem se dostal do sendviče mezi těmito auty a bohužel to vyústilo v závodní incident.“

Nehoda měla vážné důsledky pro celý zbytek neděle. „Na podlaze jsem měl značné poškození, které mě stálo okolo 30 bodů přítlaku, a tím pádem i čas na kolo. Od toho momentu to byl velmi těžký závod. Nemohli jsme udělat více, než jet naplno, jak jsme jen mohli.“

Alpiny se v úvodní fázi závodu dostaly do několika soubojů, ale po prvních návštěvách boxů se ocitly osamoceně. Esteban Ocon ještě potkal skupinu jezdců, kteří synchronizovaně navštívili boxy, ale to byl poslední kontakt se zbytkem pole.

„Na startu jsme utrpěli nějaké poškození. Pak jsme to zkusili s jinou strategií, abychom měli alespoň nějakou šanci,“ uvedl Esteban Ocon. „Ale v konečném důsledku jsme nebyli dost rychlí na to, abychom mohli bojovat s ostatními kolem nás a po restartu je udržet za sebou.“

Francouzovi poškození určitě nezlepšilo den, ale nepovažuje ho za hlavní důvod neuspokojivého výsledku. „To poškození bylo smolné, ale nemyslím si, že by mělo zrovna obrovský dopad na celkový obraz závodu.“

Šéf týmu Bruno Famin k neděli doplnil, že „oba monoposty utrpěly značnou ztrátu přítlaku“. I jemu je však jasné, že stroje z Francie musí najít vyšší převodový stupeň. „Chybí nám rychlost. Potřebujeme se zlepšit ve všech oblastech a na auto nasazovat vylepšení.“