logo F1live.cz

V Hondě doufají, že partnerství s Verstappenem neskončí nadobro

Max Verstappen oslavuje titul, Masaši Jamamoto, Helmut Marko, Honda
© Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík13. 4. 2024

Rok 2026 bude začátkem nové éry z mnoha důvodů. Kromě nových pravidel a nových motorů uvidíme i nové značky a nová spojení. Aston Martin bude pohánět Honda, Red Bull zase vyrobí vlastní motor ve spolupráci s Fordem, do Formule 1 vstoupí tovární tým Audi atd. Bude to velký restart a v roce 2026 se definitivně skončí úspěšné spojení Hondy a Maxe Verstappena. V Japonsku však doufají, že ne nadobro.

Motory ze Sakury hnaly nizozemského závodníka při všech třech titulech mistra světa. V letech 2022 a 2023 se také těšili z konstruktérského titulu. V sezóně 2026 se však úspěšné spojení Red Bullu, Hondy a Verstappena skončí. Max má pokračovat v týmu do konce roku 2028, ale Honda svoji spolupráci s rakouskou stájí pomalu končí.

Japonci začnou od sezóny 2026 spolupracovat s Aston Martinem, takže jejich novým hrdinou bude Fernando Alonso. Historie Hondy ve Formuli 1 nás však učí, že nikdy nemůžeme říci nikdy. „Nemyslím si, že ten den přijde brzy, ale pokud budeme my i Max pokračovat ve Formuli 1, tak doufáme, že jednoho dne opět můžeme spolupracovat,“ řekl v rozhovoru pro Motorsport.com šéf Honda Racing Corporation Kodži Watanabe.

„Máme velmi dobrý vztah. Navzájem si důvěřujeme a zaměstnanci Hondy mají rádi Maxe. Jsme hrdí, že spolupracujeme s Maxem, takže nám v budoucnosti bude chybět. Máme však před sebou ještě dva roky a slíbili jsme, že ze sebe vydáme to nejlepší, abychom vyhráli další tituly,“ řekl Watanabe.

„Je pro nás velmi důležitý. V současnosti je to jezdec číslo jedna ve Formuli 1. Samozřejmě, vedení týmu a stroj jsou také důležité, ale rozhodující je celková kombinace všeho a Max je jedním z důležitých prvků,“ dodal Japonec.

Když Watanabe dostal otázku, jaká je jeho oblíbená vzpomínka na Maxe, odpověděl, že vítězství na Velké ceně Rakouska v roce 2019, což bylo první vítězství Hondy v F1 po třinácti letech. Historické důsledky tohoto počinu byly nesmírné. Představenstvo Hondy se následně rozhodlo vyjádřit další podporu projektu v F1 a zbytek je již historie.

„Nejvíce mi utkvělo v paměti, jak na pódiu na Red Bull Ringu v Rakousku ukazoval prstem na logo Hondy. Byl jsem při tom a šlo o mimořádný okamžik. Stál jsem pod pódiem a ten den byl velmi výjimečný,“ vzpomíná Watanabe.

„Vždy si vzpomněl na Hondu a často opakoval: ‚Děkuji Hondě.‘ Před vnějším světem nijak neskrýval své pocity k nám, což je důležité i pro všechny lidi, kteří pracují pro Hondu,“ dodal Watanabe.