logo F1live.cz

Sargeant by přivítal, kdyby FIA komunikovala. Milimetrovému trestu se dalo vyhnout

Logan Sargeant
© X/Williams
Milan Kubala
Milan Kubala22. 4. 2024

Logan Sargeant se během závodu ocitl v nemilosti komisařů, kteří udělili desetisekundové tresty hned třem jezdcům a dodatečně odsoudili i Daniela Ricciarda. Pilot Williamsu doplatil na výjezd bezpečnostního vozidla a nesprávné zařazení do kolony, čemuž se podle něj dalo snadno předejít, kdyby byla FIA ochotná komunikovat.

Předjíždění za safety car není z hlediska bezpečnosti žádná banalita. Komisaři například Danielu Ricciardovi udělili trest a v Miami přijde o tři příčky. Logan Sargeant si ke konečnému času v Číně připsal deset sekund.

Jeho případ však není tak jednoznačný jako Ricciardův. K „předjíždění“ došlo v momentě, kdy Hülkenberg opouštěl boxovou uličku a měl se zařadit do kolony, která byla v té chvíli ještě poměrně roztříštěná. K bílé čáře SC2 se však dostal na úrovni Logana Sargeanta. Američan byl přesvědčen, že k ní dorazil první, a proto před Haasem zůstal. To byla chyba. Rozhodly sice tisíciny sekundy, ale Hulk k čáře dorazil jako první a Sargeant ho následně de facto předjel. Bylo to těsné a nešťastné.

Nico Hülkenberg opouští boxy, rozjetý Sargeant ho předjíždí (FOM/Screenshot).

„Na tom úseku je i menší převýšení, což znesnadňuje sledování aut, když jsou od sebe tak daleko,“ vysvětloval Logan Sargeant, který se cítil být odsouzen velmi přísně. „Myslel jsem, že jsem o dost dál. Nepřipadalo mi to ani jako těsné, takže z mé strany nebylo o čem diskutovat.“

„Na konci závodu jsem se o tom dozvěděl, což bylo trochu zvláštní. Nevím, zda existuje způsob, jak by nám FIA mohla poskytnout nějakou zpětnou vazbu. Za bezpečnostním vozidlem jsme strávili celou věčnost. Nevím, proč mi prostě nemohli říci, abych tu pozici vrátil. Kdyby to řekli, samozřejmě bych to udělal. Já jsem byl v tom, že jsem byl vpředu,“ konstatoval americký závodník ve službách Williamsu.

V konečném důsledku to Sargeantovi moc neuškodilo, jelikož dorazil do cíle daleko od bodované desítky. Je to však důležitý postřeh směrem do budoucna, že by FIA mohla sledovat výjezdy z boxů. Na druhou stranu by si ale na to měl dávat pozor i samotný tým.

„Měli jsme dobré momenty, ale i špatné,“ pokračoval v hodnocení sprintového víkendu. Sargeant v neděli startoval z boxové uličky poté, co mu tým změnil nastavení na monopostu, a zpočátku měl celkem slibné tempo. Výjezd bezpečnostního vozidla však pro něj nebyl správně načasován a neschopnost zahřát tvrdou směs udělala poslední stint „bolestivým“.

„Myslím si, že jsme měli silný start na měkké směsi a když jsme obuli středně tvrdé pneumatiky, tak jsme na tom byli dobře,“ rekapituloval nedělní velkou cenu. „Pravděpodobně bychom se však obešli bez safety caru, protože kdybychom pokračovali strategii medium/medium, vyhovovalo by nám to mnohem více.“

Na středně tvrdou směs byl však cíl příliš daleko. „Obuli jsme tvrdou směs. Vůbec jsem ji nedokázal zprovoznit a okamžitě jsem zničil přední gumy. Od té chvíle to bylo obrovské trápení. Poslední stint mě trochu mate, byl snad jeden z nejbolestivějších, jaké jsem odjel. Uvidíme, zda se do budoucna dokážeme zlepšit.“