logo F1live.cz

Hill: Ross Brawn zařídil Wolffovi medové týdny, které nyní skončily

Toto Wolff
© Twitter/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík24. 4. 2024

Trápení Mercedesu pokračuje i třetí rok od zavedení nových pravidel. Tento tým byl kdysi ztělesněním bezchybnosti a dokonalosti, ale dnes je to už dávno zapomenutá historie. Jak je to vůbec možné? Dokázali se soupeři v éře dominance Mercedesu natolik zlepšit, že dnes překonali svého „učitele“? Nuže, mistr světa z roku 1996, Damon Hill, má k tomu jiné vysvětlení.

Každý se může zmýlit jednou či dvakrát, ale nikdy by nás nenapadlo, že obr jako Mercedes dokáže třikrát v řadě přijít s autem, kterému nerozumí. I v Číně jsme viděli pokračující experimenty s monopostem W15, jejichž výsledkem bylo pokaždé úplně jiné auto. Podle Damona Hilla se tento tým ocitl v situaci, kdy si musí klást velké otázky.

„Myslím, že když se po změně pravidel objevilo jejich první auto, Lewis Hamilton pravděpodobně věděl o problémech Mercedesu a že jeho tým je zcela ztracen,“ řekl Hill ve vysílání televize Sky. „Toto Wolff si mohl užívat dlouhé medové týdny, fantastickou šňůru úspěchů s týmem, který se formoval ještě před jeho příchodem. Ross Brawn před ním položil velké základy a nyní má jeho nástupce potíže.“

„Ve skutečnosti vaše práce začíná, až když sáhnete vedle nebo když se vám nedaří. Když to potřebujete vyřešit, teprve tehdy to začíná být náročné. Přesně to je jeho práce, on je šéf, on musí zjistit, co se pokazilo a kdo v týmu mu neříká, co se pokazilo,“ řekl Hill.

Přidal se k němu i jeho kolega Karun Čandhok, který se podivil nad tím, co zajímá nás všechny. Jak může Mercedes s tolika zdroji, zařízeními a mozky i po pěti závodech nechápat, co dělá jejich auto? Přitom obrat týmu nadále strmě stoupá a těší se podpoře automobilky a gigantu jménem INEOS.

„Ocitli se v zajímavé pozici,“ řekl Čandhok. „Stále mají spoustu dobrých lidí, inženýrské mozky jako James Allison a Andrew Shovlin. Mají úžasné zázemí. Vůbec poprvé vykázali zisk 500 milionů, takže jim nechybí rozpočet. Toto Wolff tomu musí přijít na kloub. Pokud nemají problém s tímto, tak odkud přichází jejich ztráta?“

„Když chtějí být rychlí v roce 2026, musí pochopit, proč jsou nyní tak pomalí. Jsme ve třetí sezóně nových pravidel a Toto stále mluví o experimentování či snaze najít velké výkonnostní zisky. Možná, že nemají jasnou odpověď, v čem spočívá jejich ztráta na Red Bull, nemluvě o McLarenu nebo Ferrari,“ dodal Čandhok.