logo F1live.cz

Charlesovi jsme zničili závod, přiznává Vasseur

Martin Trenkler
© Martin Trenkler
Petra Polubňáková
Petra Polubňáková23. 10. 2023

Pro Ferrari byl víkend v Texasu jako na horské dráze. Páteční pole position Charlese Leclerca mnohých tifosi naplnila naději. Už během sprintu se však ukázalo, že závodní tempo nebude žádná sláva. To se potvrdilo i v neděli, přičemž u Monačana tým zvolil strategii s jednou zastávkou, což byl jasný gól do vlastní brány. Samotný šéf Ferrari Frédéric Vasseur po Grand Prix přiznal, že to byla chyba.

Charles Leclerc nakonec projel cílovou čárou až na šestém místě. Nedosáhl tak ani na svého týmového kolegu Carlose Sainze, který přitom startoval až za ním. Tento fakt je aktuálně irelevantní. Jen pár hodin po skončení velké ceny komisaři FIA Monačana diskvalifikovali.

Měření odhalilo, že tloušťka desky podlahy není v souladu s pravidly. Stejného trestu se dočkal i Lewis Hamilton. Brit tak přišel o druhé místo, které původně připadlo třetímu Norrisovi. Náplastí na diskvalifikaci je tedy alespoň zisk dalšího pódia v této sezóně. Španěl sice celý víkend za Leclercem rychlostně zaostával, paradoxně však z Texasu odchází o něco šťastnější.

Celkově ale v garáži Ferrari krátce po závodě určitě vládlo zklamání. Bylo to patrné i na Vasseurovi, který v době rozdávání prvních rozhovorů ještě netušil, že jeden z jeho jezdců nakonec odejde úplně bez bodu. „Máme smíšené pocity. Se čtvrtým a šestým místem nemůžeme být spokojeni, zejména když Charles startoval z pole position.“

„Pokud jde o Carlose, dařilo se nám celkem dobře. Startovali jsme na čtvrtém místě, na stejném místě jsme i skončili. U Charlese jsme zvolili špatnou strategii a zničili jsme mu závod. Problém je asi v tom, že jsme o tom před závodem neměli jasnou představu. Udělali jsme chybu,“ přiznal Francouz.

Ve Ferrari si mysleli, že na jednu zastávku pojede více pilotů, včetně Hamiltona nebo Russella. „Před závodem to nebylo moc jasné, měli jsme dvě možnosti. Co se týče čísel, bylo to velmi, velmi těsné. Naše údaje naznačovaly, že mezi strategií s jednou a dvěma zastávkami není zvlášť velký rozdíl. Ukázalo se, že jsme se mýlili. Charles velmi dobře pracoval se svými pneumatikami, ale byli jsme jediní s touto strategii. Nefungovalo to,“ sypal si popel na hlavu šéf týmu z Maranella.

Na Sainzovu první zastávku se podle Vasseura rozhodli poměrně brzy. Španěl se totiž po souboji s Maxem Verstappenem potýkal s degradací pneumatik. U Leclerca to tak zřejmé nebylo.

Vasseur však odmítl spekulovat o tom, jak by to dopadlo, kdyby měl Monačan stejnou strategii jako jeho týmový kolega. „Nechci to dělat. Myslím si, že to není správný přístup. Musíme se zaměřit na chybu. Pokusíme se pochopit, proč jsme udělali tuto volbu. S informacemi, které jsme v té fázi měli, jsme byli přesvědčeni, že je to dobré rozhodnutí. Znamená to, že čísla, která jsme měli na boxovém můstku a v továrně k dispozici, nebyla dobrá.“

V posledním stintu jsme byli svědky týmové režie, protože Sainz měl mnohem čerstvější pneumatiky, Leclerc ho tedy pustil před sebe. Podle Vasseura neměli jinou možnost. „Museli jsme vyměnit pozice našich jezdců, abychom se pokusili dosáhnout co nejlepšího výsledku. Charles udělal vše, co bylo v jeho silách, aby se udržel před Russellem.“

Je zřejmé, že v Maranelle nyní mají co analyzovat.„Nyní směřujeme do Mexika s vědomím, že existuje několik oblastí, ve kterých se musíme zlepšit, pokud chceme dosáhnout cílů, které jsme si stanovili,“ prohlásil 55letý inženýr.