logo F1live.cz

Japonská vylepšení dodala Leclercovi sebevědomí

Charles Leclerc
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík26. 10. 2023

I když americký víkend neskončil a vlastně ani neprobíhal tak, jak by si Charles Leclerc a Ferrari přáli, faktem je, že monacký závodník zapomněl na své nedávné trápení. Po letní pauze totiž Carlos Sainz svého týmového kolegu porážel a získal také velmi důležité vítězství v Singapuru. Leclerc si tehdy stěžoval na chování vozu, což prý nakonec vyřešila upravená podlaha.

V Holandsku, Itálii a Singapuru bylo znát, že Sainz má převahu nad Leclercem, který si stěžoval, že s nekonzistentním SF-23 nemůže jet tak, jak mu vyhovuje. Monacký závodník má rád přetáčivost a velmi silný předek, zatímco Sainz je na tom trochu opačně. Španělský závodník dokázal během sezóny najít nastavení, které mu vyhovuje a auto je s ním taky rychlé, ale pro Leclercův jezdecký styl nebylo ideální.

Ferrari do Japonska přivezlo upravenou podlahu, jejímž cílem nebylo ani tak auto zrychlit, ale spíše vylepšit jeho jízdní vlastnosti a konzistentnost. Přesně to monacký závodník prý potřeboval, protože již nemusí hledat kompromisy při nastavení a vylepšenou formu potvrdil v Austinu ziskem pole position. “Přesně na to jsem si od začátku sezóny stěžoval, když jsme přišli s velmi nekonzistentním autem,” řekl Leclerc.

“Když se auto dostalo do přetáčivého smyku, ztratilo množství celkového přítlaku a toto vylepšení mělo řešit právě tento problém. Pomohlo mi to získat trochu více sebevědomí a také mi to umožnilo nastavit auto s trochu silnější přední nápravou, což mi za normálních okolností více vyhovuje, prostě od té doby se v autě cítím více jako doma. Do konce sezóny nám ale stále zbývá dost závodů a máme před sebou ještě hodně práce. Musíme nadále tlačit na pilu, ale určitě jsme udělali pokrok,” řekl dnes již 21-násobný držitel pole position.

Vypadá to, že Ferrari pomohlo Leclercovi. Šéf týmu Frédéric Vasseur však ujistil veřejnost, že vylepšená podlaha měla pomoci oběma pilotům. Pokud více pomohla jednomu, jde o nezáměrný vedlejší efekt změn. “Můžeme hledat vylepšení, kompromisy a dobrá řešení pro obě poloviny garáže,” ujistil francouzský manažer.

“Mluvíme tu o setinách sekundy. Se starým balíkem se Charles dostal ve Spa na pole position a po tomto víkendu se rozdíly mezi oběma jezdci daly počítat na setiny. Není to tak, že bychom kompletně změnili náš přístup, někdy udělá chybu jezdec, jindy nenajdeme ideální nastavení, ale zejména v kvalifikaci je to boj o desetinu sekundy,” řekl Vasseur.

Související zprávy