logo F1live.cz

Lawson se vrátí do Formule 1 nejpozději v roce 2025, předpovídá Tost

Liam Lawson
© Getty Images/RB Content Pool
Tomáš Masár
Tomáš Masár1. 11. 2023

Přišel, přesvědčil, odešel – tak nějak by se dal shrnout dosavadní příběh Liama Lawsona ve Formuli 1. Mladý Novozélanďan se do královny motorsportu dostal jako náhradník za zraněného Daniela Ricciarda a během chvíle si na základě svých výkonů získal srdce laické veřejnosti i pozornost několika týmů. Přesto zůstal pro rok 2024 bez angažmá a není nikde napsáno, že by se do F1 ještě vrátil. Odcházející šéf AlphaTauri Franz Tost však o návratu 21letého závodníka nepochybuje a tvrdí, že se tak stane nejpozději v roce 2025.

Lawson absolvoval ve Formuli 1 zatím pouze pět závodů, v průběhu kterých však naznačil, že v něm tkví celkem solidní potenciál. Během krátkého působení v nejvyšší motoristické soutěži měl totiž oproti týmovému kolegovi Júkimu Cunodovi výsledkově jasně navrch a není proto žádným překvapením, že se začalo mluvit o nahrazení Japonce Novozélanďanem.

Nakonec ale k ničemu takovému nedošlo a zatímco Cunoda se ve Formuli 1 představí i v následující sezóně, Lawsonovi zůstaly jen oči pro pláč. Podle Franza Tosta však nikoli nadlouho. Rakušan se domnívá, že druhý muž letošního šampionátu japonské Super Formule se do F1 vrátí, a to nejpozději v roce 2025.

„Byl konkurenceschopný od samého začátku (působení ve Formuly 1, pozn. red.), neudělal žádnou chybu ani nic jiného a místo ve Formuli 1 si (nepochybně) zaslouží. Očekávám, že nejpozději v roce 2025 se do Formule 1 vrátí,“ nechal se slyšet jeden z nejdéle sloužících šéfů.

Podle Tosta hraje Lawsonovi ve prospěch fakt, že se dokázal přímo raketově etablovat na podmínky panující ve Formuli 1, a to i přes minimální počet najetých kilometrů s monopostem F1.

„Liam u nás odvedl fantastickou práci,“ vyjádřil se na adresu mladíka ve superlativech Tost. „Nesmíme zapomenout na to, jaké podmínky panovaly na trati v Zandvoortu, když pro nás poprvé jel. Nebyl na ně připraven.“

„Do auta naskočil v okamžiku, kdy pršelo, v důsledku čehož musel nasadit pneumatiky do deště. Nikdy přitom předtím neseděl v autě Formule 1, které mělo obuté wetky. Stejně tak neměl zkušenosti ani s intermediálkami, ale přesto předvedl v Zandvoortu dobrý a bezchybný výkon. Domnívám se, že jeho vrcholem u nás byl závod v Singapuru, ve kterém skončil devátý. Je třeba brát v úvahu, že Singapur není zrovna lehká trať,“ doplnil Tost.