logo F1live.cz

Konec spekulacím: Z AlphaTauri se stává Visa Cash App RB F1 Team

ViSA
© Visa Cash App RB F1 Team
Tomáš Masár
Tomáš Masár24. 1. 2024

Tým z Faenzy mění po čtyřech letech svůj název. Z AlphaTauri se stává Visa Cash App RB F1 tým. Béčko Red Bullu zároveň oznámilo, že nový monopost představí 8. února.

Vybraná média přišla zpočátku s informací, že AlphaTauri bude nést od roku 2024 název “Racing Bulls”. Před několika dny si však AlphaTauri přejmenovalo svůj profil na sociálních sítích na Visa Cash App RB, čemuž formulová obec příliš velkou pozornost nevěnovala.

Fanoušci a odborníci na “efjednotku” se totiž (téměř) jednohlasně shodli, že se v tomto případě jedná pouze o způsob, jak chytře zpropagovat jména titulních sponzorů. Nikdo nechtěl uvěřit tomu, že by si béčko Red Bullu ustanovilo takový krokolmný název.

Jenže se tak stalo a z AlphaTauri se opravdu stává Visa Cash App RB F1 Team. Kromě nového oficiálního názvu týmu se do popředí dostává zkratka VCARB, která bude mít zřejmě něco co dočinění s označením monopostu.

Visa je prvním globálním sponzorem obou týmů vlastněných Red Bullem. Z tohoto důvodu se její logo neobjeví pouze na autech Júkiho Cunodu a Daniela Ricciarda, ale také Maxe Verstappena a Sergia Péreze, jakož i na monopostech Red Bullu v ženské F1 Academy.

Visa uzavřela s Red Bullem a dosavadním AlphaTauri smlouvu na 15 let. Cash App už týmy z Milton Keynes a Faenzy sponzorovalo dříve, a to od roku 2021.

Zatímco dnes spatřily světlo světa nový název týmu, logo a “totožnost” hlavních sponzorů, 8. února dojde na akci v Las Vegas k odhalení nového monopostu a závodních kombinéz.

Generální ředitel Visa Cash App RB F1 Team Peter Bayer se na margo přejmenování týmu vyslovil následovně: “Je fantastické odhalit novou identitu a přivítat nové partnery ruku v ruce s tím, jak se pouštíme do další kapitoly našeho příběhu ve Formuli 1. Tým z Faenzy vstupuje do nové éry, ale zůstává věrný svým kořenům. I nadále budeme líheň talentů, ale více se zaměříme na boj o ty nejvyšší příčky v F1.”

“Pro tým, který vedu já a šéf týmu Laurent Mekies, máme odvážnou vizi. Mít při tom po boku partnerů, kteří se zaměřují na budoucnost, jakými jsou Visa a Cash App, je nesmírně vzrušující.”

Jelikož bude Visa sponzorem nejen hierarchicky níže postaveného týmu Red Bullu, ale stejně tak i sponzorem „áčkového“ Red Bullu, lze očekávat, že marketingová spolupráce mezi sesterskými organizacemi se výrazně zúží.

“Zrod Visa Cash App je mimořádně důležitým momentem,” uvedl marketingový ředitel Red Bull Technology Oliver Hughes. “Nová identita není jen změnou názvu, je to začátek nové vzrušující cesty, jejímž cílem je posunout tým na novou úroveň konkurenceschopnosti. Demonstruje to přítomnost jedné z nejznámějších světových značek jako hlavního partnera týmu. Nová identita týmu Visa Cash App RB se opírá o budoucnost, ve které tým víkend co víkend pomýšlí na čelní pozice.”

O slovo se přihlásili také marketingový ředitel Visa Frank Cooper III. a Catherine Ferdonová, šéfka Cash App. “Jde o průlomové partnerství a skvělou příležitost pro značku Visa zapojit se do jedné z nejrychleji rostoucích sportovních komunit na světě,” poznamenal jeden z ústředních představitelů Visy. “Tato aliance silně rezonuje s vizí společnosti Visa inspirovat jednotlivce, aby pokračovali, aby se po malých krůčcích zlepšovali (v tom, čemu se věnují, pozn. red.) den po dni, každý jeden závod a každou jednou GP.”

“Tím Visa Cash App RB a Cash App se věnují spojování lidí a komunit. Neexistuje větší sjednocovač než sport,” dodala Ferdonová. “S pokračujícím růstem F1 v USA nám toto sponzorství umožňuje prohloubit náš vztah s fanoušky F1 a podporuje závazek Cash App podporovat a rozšiřovat kulturu fanoušků F1 ve Spojených státech a zároveň nabízet našim zákazníkům vyšší přidanou hodnotu.”

” Vzhledem k tomu, že jsme se historicky podíleli na pokroku nových talentů, se na sponzorování týmu známého vývojem neuvěřitelně nadějných jezdců nesmírně těšíme.”