logo F1live.cz

Před příchodem Audi potřebujeme najmout 150 lidí, říká Alunni Bravi

Valtteri Bottas
© XPB/Sauber Media Hub
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík12. 12. 2023

Tým Sauber vstupuje do nové kapitoly své historie. Ve skutečnosti bychom ji mohli nazvat spíše mezikapitolou, protože jde jen o dvouleté přechodné období před příchodem Audi a nových technických pravidel. Během těch 24 měsíců však čeká dámy a pány v Hinwilu nemálo práce. Uvědomuje si to i šéf týmu Alessandro Alunni Bravi, podle kterého bude v následujících dvou letech pokračovat i náborový proces stáje.

Italský právník a manažer řídí Sauber z pozice oficiálně nazvané „zástupce týmu“, který se odpovídá přímo generálnímu řediteli Andreasovi Seidlovi. Jeho tým má za sebou celkem nelichotivou sezónu, kterou zakončil na předposledním místě. I když si uplynulý rok představovali ve Švýcarsku jinak, faktem zůstává, že veřejnost zajímá více Audi než výsledky Sauberu v letech 2024 a 2025.

Tým momentálně pracuje na dvou frontách, když pokračuje ve vývoji současné generace monopostů, ale zároveň se připravuje na spojení s Audi, které je podle Alessandra Alunniho Braviho stále „jen“ menšinovým vlastníkem Sauberu. To se však brzy změní.

„Momentálně máme 550 zaměstnanců, což je asi polovina počtu, kterým disponuje top tým. Cílem je dostat se v době příchodu Audi v roce 2026 na číslo 700. Do toho se nepočítají zaměstnanci Audi, jejichž úkolem je vývoj pohonné jednotky,“ řekl Alunni Bravi v rozhovoru pro italský Autosprint.

„Audi momentálně vlastní v týmu menšinový podíl. Během následujících let postupně získá více akcií společnosti a na začátku roku 2026 dosáhne většiny. V tom čase bude mít tým nového vlastníka a bude závodit pod jménem Audi,“ vysvětlil šéf Sauberu.

Nemůže to trochu narušit spolupráci s Ferrari? Přece jen FIAT a Volkswagen jsou přímí konkurenti na automobilovém trhu. Spolupráce s Alfou Romeo vůbec nevadila, protože tato italská automobilka také patří do koncernu Stellantis. Na druhé straně však zároveň platí, že Sauber má s Ferrari dlouhou a bohatou historii.

„Dodávky motorů Ferrari určitě nekončí. Jde o dva samostatné a odlišné kontrakty. Sauber bude v následujících dvou letech poháněn Ferrari a vztah s nimi je pro nás velmi důležitý,“ vysvětluje Alunni Bravi.

„Před šesti lety jsme se zavázali Ferrari a zanevřeli jsme na spolupráci s dohodnutými partnery. V roce 2017 jsme uzavřeli dva kontrakty, jeden s Hondou na dodávky pohonných jednotek, druhý s McLarenem na dodávky převodovek. Když se však objevila možnost uzavřít dohodu se Sergiem Marchionnem a Ferrari, rozhodli jsme se s nimi rozejít. Chtěli vrátit do Formule 1 značku Alfa Romeo, a tak jsme se začali bavit. Tím začalo naše partnerství s Alfou Romeo a Ferrari,“ řekl šéf Sauberu, který v týmu začal pracovat právě v roce 2017 jako člen představenstva.

„Audi se rozhodlo vstoupit do Formule 1 a v lednu 2023 se rozhodlo získat vlastnický podíl v Sauberu. Ferrari bylo vždy dobře informováno o našich plánech. Vztah s Maranellem je solidní i pro následující dva roky,“ dodal Alunni Bravi.