logo F1live.cz

Současný vývoj nikam nevede. Sauber přes zimu přestaví celý monopost

Valtteri Bottas
© XPB/Sauber Media Hub
Milan Kubala
Milan Kubala10. 11. 2023

Sauber již brzy začne novou éru ve své historii. Během zimy ukončí spolupráci s Alfou Romeo a alespoň na krátkou dobu se vydá vlastní cestou, než spojí síly s Audi. I v tomto mezidobí však chce jít naplno, což dokazuje odhodlání stáje kompletně přestavět celý monopost.

Monopost C43 se určitě nezařadí do zlatého fondu výtvorů z továrny v Hinwilu. Podle zástupce Sauberu Alessandra Alunniho Braviho je totiž zodpovědný za kolísavé výkony stáje, a tedy i její postavení v Poháru konstruktérů.

“Během závodů nám prostě chybí výkon,” popisoval problémy Sauberu Alessandro Alunni Bravi na společné tiskové konferenci v Sao Paulu. “Musíme to prozkoumat a pochopit, protože v této sezóně jde o opakující se problém. Střídavě jsme rychlí v kvalifikaci nebo v závodě.”

Podnik v Mexiku dopadl přesně podle tohoto vzorce. Kvalifikace jako z pohádky, závod jako z hororu. “Takže toto je část analýzy, do které se musíme pustit. V této oblasti potřebujeme pochopit monopost i s výhledem na další sezónu. Nemyslím si totiž, že se situace změní, pokud to nedokážeme napravit pořádným technickým řešením.”

“Toto není věcí balancu monopostu, potřebujeme vylepšit celkový balík,” podotýká Bravi. “Chybí nám přilnavost, hlavně v rychlých zatáčkách. Během sezóny to byla jedna z našich největších slabostí.”

Staronového technického ředitele Jamese Keye tak čeká velká výzva a Sauber má od jeho příchodu velké očekávání. Jelikož Key už v letech 2010 až 2012 v Hinwilu působil a až později byl tváří McLarenu, domácí vědí, co mohou od něho čekat.

Teď vkládají naději do jeho schopností, že dokáže stabilizovat výkony auta v kvalifikacích a v závodech. “Jsme velmi rádi, že máme Jamese na palubě. Začal u nás pracovat v prvním zářijovém týdnu, takže přidává ruku k dílu i při vývoji budoucího auta C44. Celý projekt jsme s ním probrali. Díky jeho zkušenostem jsme se pustili do hloubkové analýzy všech aspektů monopostu a přijali jsme rozhodnutí.”

Tato rozhodnutí nebyla žádné náplasti. James Key se podle Braviho ujal rozsáhlého chirurgického zákroku. “Budoucí auto nebude evolucí současného, protože se domníváme, že náš koncept má určitá omezení, která nám brání ho dále rozvíjet.”

“Opravdu budeme mít úplně nové auto od šasi až po zavěšení, prostě všechno. Samozřejmě, identifikovat problémy je jednoduché, ale potom je potřebujete také napravit,” uvědomuje si dlouhou cestu před technickým týmem v Hinwilu jeho zástupce. “Pracujeme tvrdě a naše skupina se rozrůstá. Připojují se k nám další jména, která také pomohou při vývoji budoucího auta. Odpovědi na hledané otázky však všichni dostaneme až za rok v Bahrajnu.”