logo F1live.cz

Sauber má nové vybavení na pitstopy, přiznává problémy se zkříženými matkami

Valtteri Bottas v boxoch pri výmene pneumatík
© LAT/Sauber Media Hub
Milan Kubala
Milan Kubala13. 3. 2024

Za námi jsou dvě velké ceny nové sezóny a Sauber už má na kontě dva pitstopy z kategorie „nekonečných“. Švýcarská stáj přiznává, že nové vybavení mechaniků má stále své mouchy. Na jejich odstranění už usilovně pracuje.

Valtteri Bottas je z hlediska dlouhých pitstopů rekordmanem, když mechanikům během GP Monaka 2021 trvalo 43 hodin, než mu vyměnili pravou přední pneumatiku. V Sauberu se rozhodli Finovi oživit staré vzpomínky a v Bahrajnu mu měnili pneumatiky téměř 50 sekund.

V Saudské Arábii dostal černého Petra Kuan-jü Čou, který kvůli podobnému problému ztratil přibližně 25 sekund a nakonec obsadil poslední osmnáctou příčku.

„Je důležité říci, že nešlo o chybu mechaniků, oni odvádějí opravdu dobrou práci,“ uvedl pro motorsport.com Alessandro Alunni Bravi, šéf Sauberu. „Víme, že máme problém. Stejný problém jsme měli v Bahrajnu na Valtteriho autě a teď na Čouově.“

„Prozkoumali jsme ho a pracujeme na tom, aby co nejdříve došlo k nápravě. Provádíme revizi součástek, aby se v následujících závodech problém neopakoval,“ zdůraznil 49letý Ital.

Boj ve druhé polovině Poháru konstruktérů bude v této sezóně těsný. Posledních pět týmů zatím nasbíralo jen jeden jediný bod, který může mít cenu zlata. Sauberu proto přijde vhod, že přes zimu si dal za cíl zefektivnit práci mechaniků při zastávkách a ušetřit čas, ale systém ještě potřebuje doladit.

„Máme nové vybavení, pro všechny části máme nový design,“ přikývl Alunni Bravi. „Něco bude třeba vylepšit. Ve všech oblastech pracujeme komplexně, abychom měli konzistentní a rychlé pitstopy a vyhnuli se problémům. Pro nás je to životně důležité, protože na posledních dvou závodech jsme měli problém.“

„Během závodů si ho nemůžeme dovolit, protože auto má potenciál na body. Tuto příležitost jsme v Bahrajnu a v Džiddě promarnili v důsledku tohoto problému. Je to chyba na naší straně, kterou jsme prozkoumali. Pracujeme na její nápravě,“ ujistil zástupce Sauberu.

Na vině jsou matky

Závodní ředitel Xevi Pujolar souhlasí se svým šéfem. Chyby při zastávkách v boxech je třeba odstranit už před dalším soutěžním víkendem. „Je jasné, že na tom nejsme tak, jak bychom chtěli. Před Melbourne potřebujeme udělat další změny, protože momentálně je to velmi křehké.“

„S našimi mechaniky není nic, řekl bych, že odvádějí slušnou práci. Opět jsme ale měli problémy. Je třeba to prozkoumat a před dalším závodem to odstranit, být robustnější,“ uvedl rodák ze Španělska.

K přesné příčině pomalých pitstopů ještě dodal: „Způsobujeme zkřížení matky. Jelikož při tom je třeba matku vyměnit, trvá to nějaký čas.“