logo F1live.cz

Hülkenberg neřeší zájem Audi: Jsem připraven zůstat ve F1 do čtyřicítky

Kevin Magnussen
© LAT Images/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík20. 12. 2023

Nico Hülkenberg se vrátil do Formule 1 prakticky poprvé od roku 2019, kdy opustil tým Renault. I když v letech 2020 a 2022 několikrát zaskakoval v Racing Pointu a Aston Martinu, po podpisu smlouvy s týmem Haas musel nejprve dokázat, že na to stále má. Podarilo se a Hulk má za sebou vynikající rok, po kterém však má smíšené pocity.

Haas skončil v Poháru konstruktérů na posledním místě a je třeba bez obalu říct, že monopost VF-23 byl na celém startovním roštu s přehledem nejslabší. Po představení B-specifikace na domácí Velké ceně USA v Austinu se věci nejenže nezlepšily, ale neúspěch nového auta vyvolal pořádnou frustraci uvnitř garáže.

Sám Hülkenberg to médiím řekl několikrát a zopakoval to i německému Auto Motor und Sport, když dostal otázku, co přinesl nový monopost. „Nic,“ odpověděl Nico stručně a lakonicky.

„To zní jako vystřízlivění,“ reagoval redaktor. „Je to vystřízlivění a je to alarmující. Nemůžete to však skrývat. Musíme se na sebe upřímně podívat a přiznat si, že jsme nenaplnili očekávání, když do přestavby auta vložíme tolik práce a konečný výsledek je vlastně stejný. Je naší úlohou, abychom se příští rok zlepšili,“ prohlásil Hülkenberg rozhodně.

Ferrari se podařilo udělat nemalý pokrok při práci s pneumatikami a vylepšit svůj monopost v této oblasti. To je pro Haas povzbuzující, ale když týmu trvalo prakticky celou sezónu vyvinout nové auto, které vlastně nefungovalo, nedodává to týmu přílišnou sebedůvěru před startem předsezónních testů. Hülkenberg se proto příliš neraduje ani z pokroků Ferrari v této oblasti.

„Nechválme den před večerem. Počkejme si, co se stane příští rok,“ řekl Hulk, který za problémy Haasu vidí několik faktorů. „Do hry vstupuje několik věcí: velikost týmu, rozpočet, infrastruktura, kvalita lidí.“

Zájem Audi neřeší

Nica mohou těšit alespoň vlastní výkony. Místo zpochybňování jeho další budoucnosti se mluvilo o přesunu do lepšího týmu. Někteří dokonce navrhovali Red Bullu, aby místo Péreze posadili do auta právě Hülkenberga. Nejnověji je německý závodník spojován s Audi, které přirozeně hledá pilota ze své země. Sám Nico však tyto spekulace odmítl podnítit.

„Jen čas ukáže. Počkejme si, jak bude vypadat příští sezóna. Budeme mít konkurenceschopné auto? Kteří lidé se ujmou některých úkolů? Teď nevím s jistotou odpovědět. Pravděpodobně se k tomu budeme muset interně postavit jinak,“ říká jeden z nejstarších mužů na startovním roštu, který však prý necítí potřebu jít do důchodu.

Na otázku, zda si dokáže představit, že by závodil ve Formuli 1 i ve věku 42 let, reagoval jednoznačně. „Ano, teď mám 36 let a z dnešního pohledu si to představit dokážu. Fernando Alonso a Lewis Hamilton jsou dobrými ambasadory tohoto sportu. Dokazují, že i ve vyšším věku můžete být rychlí,“ řekl Hülkenberg.