logo F1live.cz

Na rozdíl od soupeřů neprojde monopost Red Bullu žádnou revolucí

Max Verstappen
© RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík21. 12. 2023

Poslední šance na zásadní změny. Zatímco konkurenti se chystají do boje s prohlášeními, že své monoposty změní od základů, v Red Bullu na něco takového nemají důvod. Tvůrci nejúspěšnějšího auta všech dob prý volí evoluci před revolucí.

Pravděpodobně se to dalo očekávat, protože podle nás uvidíme v roce 2024 hodně napodobenin Red Bullu. Konkurenti dopláceli na nesprávné koncepty a po dvou letech vývoje a sbírání dat už mnohem lépe vědí, co mají dělat. Vrásky jim však dělá skutečnost, že mistrovský tým ukončil vývoj letošního auta velmi brzy a přesunul své soustředění a zdroje na rok 2024.

I když podle všeho měli v Red Bullu dostatek času, aby přišli s něčím úplně novým, podle šéfa stáje Christiana Hornera se žádná zásadní proměna nechystá. „Evoluce, ne revoluce,“ řekl šéf stáje ohledně nového monopostu RB20.

To je docela odlišný přístup, když si ho porovnáme s konkurencí. Mercedes, Ferrari a Alpine již oznámili rozhodnutí svá auta od základů změnit. Z Red Bullu žádná taková slova nevychází a tým ani nepotřebuje nic takového dělat. Pokud začali v Milton Keynes pracovat na novém monopostu dostatečně brzy, tak s jejich náskokem by bylo nerozumné pouštět se do velkých změn.

„Přehodnotili jsme a prozkoumali všechny oblasti na autě. Nemůžeme si dovolit žádné sebeuspokojení. Nový monopost je do značné míry evolucí toho starého. Nejdeme znovu objevovat kolo. Takový byl náš technický přístup v posledních dvanácti měsících,“ řekl Horner.

Ten zároveň očekává, že když jejich auto vyhrálo 21 ze 22 závodů uplynulé sezóny, v novém roce uvidíme na startovním roštu hodně jeho klonů. „Na vrchol křivky vývoje jsme se dostali rychleji než ostatní. Naše zisky se budou snižovat a protože pravidla zůstávají stabilní, plně očekávám, že pole se bude sbližovat,“ řekl Horner.

„Nová sezóna je vždy trochu restart a jsem přesvědčený, že uvidíme mnohem více aut, která převezmou něco z filozofie Red Bullu. Pokud v tomto byznysu zastavíte, obvykle se začnete propadat. Myslím si, že my jsme se po vývojové křivce vyšplhali rychleji a bude se na nás aplikovat zákon klesajících výnosů,“ řekl šéf stáje z Milton Keynes.

Stále však jde o tým, který přešel na vývoj nového monopostu mezi prvními, takže podle logiky věci by se mohl jeho náskok ještě zvýšit. Horner si však myslí, že méně času ve větrném tunelu tuto výhodu smaže. „I když jsme přesměrovali náš vývoj dříve, stále jsme měli méně času ve větrném tunelu než mnozí naši soupeři. Museli jsme proto být velmi šetrní a vybíraví při rozhodování, na co tento čas využijeme při vývoji RB20,“ řekl šéf Red Bullu.

Související zprávy