logo F1live.cz

Brown: Za vyhození Ricciarda jsem čelil tvrdé kritice

Daniel Ricciardo
© Motorsport Images/McLaren Media Centre
Tomáš Masár
Tomáš Masár23. 12. 2023

Ve světě F1 můžete být jakkoli oblíben, ale pokud nepodáváte dostatečné výkony, dříve či později budete nuceni sbalit si kufry. Jinak tomu nebylo ani v případě Daniela Ricciarda, který si v barvách McLarenu počínal výrazně podprůměrně. Výkonný ředitel stáje Zak Brown se proto rozhodl Australana zbavit, a to i přes skutečnost, že je jedním z nejpopulárnějších jezdců „efjednotky“, což mělo za následek, že byl Američan za své pragmatické rozhodnutí částí fanouškovské obce pořádně zkritizován.

Daniel Ricciardo byl po většinu své kariéry považován za jezdce s mistrovským potenciálem. Příznivci McLarenu si proto angažování Australana neuměli vynachválit. Postupem času jim však zamrzl úsměv na rtech, když zjistili, že dnes už 34letý závodník není zdaleka tak rychlý, jako „za mlada“.

Množství fanoušků papájového týmu však nedalo na Ricciarda dopustit ani po zjištění této skutečnosti. Na Zaku Brownovi proto v momentě, kdy se závodníkem takříkajíc vyrazil dveře, nenechali ani nitku suchou.

„Rozchod s Danielem byl velmi těžký, Daniela jsem měl totiž nesmírně rád, byl to skvělý chlapík,“ vyslovil se Brown v podcastu Track Limits. “Jenže to prostě nevyšlo,” doplnil. „Nebylo to v plánu (zbavit se Ricciarda), byla to velmi složitá situace – obzvlášť, když to bylo všude na přetřesu a každý měl na věc vlastní názor. Devadesát devět procent lidí přitom netušilo, co se děje v zákulisí.“

„Byl jsem obviňován (za vyhození Ricciarda) ze strany lidí, kteří prostě nebyli o věci dostatečně informováni. Všichni chtějí mít na všechno svůj vlastní názor, ale nedisponují fakty. Bylo to proto velmi obtížné.“

Tam, kde Ricciardo během svého dvouletého působení selhal, exceluje jeho nástupce. Oscar Piastri se na prostředí Formule 1 etabloval během několika závodů a přestože v současnosti ještě za Landem Norrisem zaostává, nepotrvá dlouho a síly se vyrovnají.

„Myslím si, že Oscar dluží Landa ve střehu,“ poznamenal Brown, který si neumí vynachválit spolupráci svých svěřenců. „Oba naši piloti preferují (typologicky) stejné závodní auto, což je výhodou, protože od nich dostáváme konzistentní zpětnou vazbu. Poslední věc, kterou byste chtěli, je mít dva závodníky, z nichž jeden upřednostňuje nedotáčivá auta a druhý zase přetáčivé. Jak byste to potom vyřešili?“

„Myslím si proto, že můžeme být rádi, že máme dva velmi rychlé jezdce, kteří jsou velmi techničtí a že můžeme profitovat z toho, že máme jednoho zkušeného jezdce a jednoho nováčka. ´Problémem´ je akorát tak to, že náš zkušený jezdec je stále poměrně mladý,” dodal Brown.