logo F1live.cz

Ricciardo vulgárně vynadal Strollovi: Jeho oči asi dělaly něco podivného

Daniel Ricciardo
© X/Visa Cash App RB
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík21. 4. 2024

Takto naštvaného Daniela Ricciarda jsme za celá ta léta možná ani neviděli. Australskému závodníkovi se konečně alespoň trochu dařilo a během celého víkendu se držel před týmovým kolegou Júkim Cunodou. Závod mu však zničil incident s Lancem Strollem, který ho pořádně „nabral“ při prvním restartu. Kanadského závodníka za to penalizovali, ale to Ricciarda neutěšilo, protože musel odstoupit ze závodu.

Hned na úvod je třeba říci, že na vině Lanca Strolla se neshodli všichni. Expert televize Sky Karun Čandhok po závodě analyzoval celou situaci a dospěl k závěru, že došlo k řetězové reakci, která začala daleko před Strollem a Ricciardem. Byli to Carlos Sainz a Fernando Alonso, kteří si na lídry nechali větší mezeru, poté se ji pokusili rychle uzavřít a prudce zpomalili, když se dostali pod zadní křídla soupeřů před nimi.

Došlo tedy k určitému „harmonikovému efektu“ podobně, jako se to někdy stává i v silničním provozu, kdy někdo zrychlí, pak prudce zpomalí a ti za ním už nestihnou reagovat. Stroll se čertil na komisaře a Ricciardo byl vyloženě „naštvaný“ na pilota Aston Martinu. Přitom vůbec nepřeháníme, protože se před novináři nezdržel vulgarismů.

„Možná když to někdy za hodinu uvidí, tak přizná zodpovědnost. Když to neudělá, tak mu není pomoci,“ prohlásil naštvaný Ricciardo před novináři. „Je to nesmírně frustrující. Samozřejmě, závodní incidenty se stávají, ale za safety carem k nim nikdy nemůže dojít.“

„Vřelo to ve mně, když jsem viděl jeho palubní záběry. Když jsme začali brzdit, můžete vidět, že se dívá doprava k vrcholu čtrnácté zatáčky. Nedíval se na mě. Když otočí hlavu, tak je na mně. Nevím, co tam dělal a kam se díval, ale v té chvíli měl jeden úkol – dívat se na mě – a ten očividně nezvládl. Uvidíme, co na to řekne médiím, ale když obviní mě, tak potom se k tomu blíže vyjádřím,“ řekl Ricciardo.

Nuže, Daniel se od přítomných novinářů dozvěděl, jak reagoval Stroll ve vysílačce. „Ten idiot dupl na brzdu a vybrzdil mě! Mám poškozené přední křídlo,“ řekl okamžitě kanadský závodník. Když to Ricciardo slyšel, už beztak vysoký tlak mu ještě více stoupl.

„Už jsem se začínal uklidňovat a teď se dozvím, co si o tom Lance myslí. Zjevně jsem idiot a byla to moje chyba. Vře to ve mně, protože je to nad slunce jasné a ještě k tomu došlo za safety carem. Jediné, co musíte udělat, je sledovat auto před vámi. Nemůžeme předvídat, co udělá vedoucí pilot. Závodit se i tak nezačne před cílovou čarou. Velmi se snažím, abych neřekl, co chci říct, ale seru na něj, a to jsem k němu ještě milý, když si tohle myslí…,“ prohlásil pořádně rozzlobený Australan.

Ten po závodě novinářům rozdával atraktivní obsah plnými doušky. Neštítil se ani před kamerami televize Sky. „Trefil mě tak tvrdě, že se téměř polovinou auta ocitl pode mnou. To nebyla chyba v úsudku, prostě to přestřelil o celé míle. Upřímně, to pro mě není žádná omluva. Viděl jsem jeho palubní záběry a on se na mě ani nedíval,“ pěnil Ricciardo.

„Nevím, proč se nedívá na auto před sebou, ledaže jeho oči dělaly něco divného. Ale vypadalo to, že se na mě nedíval a podle toho, jak tvrdě do mě narazil, se musel soustředit na něco jiného,“ dodal Daniel.

Příležitost k vyjádření dostal po závodě i Stroll. Ten nejenže mluvil ve vysílačce o nějakém „idiotovi“, ale také nedokázal pochopit, proč dostal trest právě on. Řekl však, že za „idiota“ neoznačil Ricciarda.

„Nemyslím si, že to byl on. Všichni dupli na brzdy a on byl přede mnou. Řekl bych tedy, že to byl harmonikový efekt. Dostal jsem trest, který vyplynul z konečného výsledku celé situace. Nebylo to však tak, že vše probíhalo jako obvykle a já jsem do něj narazil. Došlo ke zvláštnímu harmonikovému efektu. Byl bych rád, kdyby to komisaři vzali v úvahu,“ prohlásil Stroll.

Z rozhodnutí komisařů citujeme: „Rozhodli jsme, že monopost číslo 18 měl předvídat rychlost monopostů před sebou, zejména monopostu číslo 3, a měl se připravit na brzdění. Kdyby to udělal, vyhnul by se kolizi. Proto monopost číslo 18 nese převážnou část viny za srážku, která nakonec vedla k odstoupení monopostu číslo 3 ze závodu.“