logo F1live.cz

Ocon se vyjádřil nelichotivě o formě nového Alpinu. Chystá se jeho odchod z týmu?

Esteban Ocon
© Filip Škripko
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík17. 1. 2024

Sezóna 2024 se nám nezadržitelně blíží a dění na jezdeckém trhu patří k největším očekáváním nového ročníku. Bez smlouvy je celá řada jezdců a patří k nim i oba piloti týmu Alpine. Esteban Ocon možná trochu nečekaně prohrál interní souboj s Pierrem Gaslym, i když ten byl v týmu zcela nový, a pak se měl velmi nelichotivě vyjadřit ohledně kvality nového monopostu A524. Chystá se jeho odchod z týmu?

Ocon podepsal s Alpinem v červnu 2021 tříletý kontrakt. Jeho srovnání s mocným Fernandem Alonsem v letech 2021 a 2022 vyšlo pro rodáka z Évreux více než lichotivě, ale na sezónu 2023 už nebude vzpomínat v nejlepším. S týmovým kolegou, kterým se stal Pierre Gasly, svedl další vyrovnaný souboj, v němž byl před sezónou mírným favoritem vzhledem ke svým zkušenostem.

Gasly však podal sympatický výkon, týmového kolegu zdolal na body 62:58 a v kvalifikacích 14:8, zatímco Ocon vládl v závodním srovnání poměrem 10:9. Oba budou po sezóně bez smlouvy a o obou by mohl být na trhu zájem, protože jsou stále mladí a už dokázali ve Formuli 1 zvítězit. Ale co když chtějí odejít oba a dobrovolně?

V zákulisí už znějí šumy, že ani jeden z pilotů není spokojený se situací v týmu a s probíhajícím vývojem. Zatímco s touto informací nepřišly zvlášť ověřené zdroje, s jednou přišel komentátor přímých přenosů na televizi Sky David Croft.

„Mou nadějí pro tento rok je, že Mercedes postaví auto, které je více na úrovni Red Bullu. Nevím, co všechno probíhá v zákulisí. V tuto chvíli ještě nikdo ani neotočil volantem, ale Esteban Ocon si myslí, že Alpine je trochu pomalý. Řekl mi to před Vánocemi, ale já nevím, kdo bude ve skutečně dobré formě,“ uvedl Croft na Autosport International Show.

Ocon se přitom po sezóně odvážně vyjádřil, že podle jeho názoru se může Alpine postarat o podobné zmrtvýchvstání jako loni McLaren, ale Croftovy vyjádření svědčí o jiné úrovni sebedůvěry v továrně francouzské stáje. Mohla by být tato „první vlaštovka“ začátkem konce francouzského závodníka v Alpine? Věřte či ne, i po dlouhých letech ve barvách tohoto týmu ho nadále zastupuje Mercedes.

„Stále jsme s ním úzce propojeni. Je to jezdec Alpinu a je plně oddán tomuto týmu, ale my stále řídíme jeho kariéru,“ řekl v rozhovoru pro portál The Race šéf jezdeckého programu Mercedesu Gwen Lagrue. „Ve Formuli 1 je jen dvacet míst a my v určitém smyslu téměř se všemi spolupracujeme v nejlepším zájmu tohoto sportu. Máme s Alpinem velmi dobré vztahy a také s ostatními. Vždy se snažíme najít nejlepší řešení v zájmu týmu i jezdce.“

Navíc, Ocon se v poslední době stal předmětem přestupových spekulací. Už od podzimu se mluví o jeho možném spojení s továrním týmem Audi. Němci chtějí mít své budoucí jezdce v Sauberu už v roce 2025, aby tak měli dvanáct měsíců na přípravu. Není těžké si představit, že Ocon, který nemá v Alpine nejlepší vyhlídky, by ten jeden rok rád vydržel, aby se následně mohl podílet na budování úspěchu továrního týmu německé automobilky. Ještě v říjnu o tom psal portál Motorsport.com a později i reportér Lawrence Barretto z portálu F1.com.