logo F1live.cz

Gazzetta: Leclerc podepsal s Ferrari další pětiletý kontrakt

Charles Leclerc
© Ferrari Media
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík26. 1. 2024

Po zveřejnění informace o prodloužení smlouvy Charlese Leclerca s Ferrari se kromě nadšení okamžitě objevily velké otázky. Scuderia ve svém tiskovém prohlášení prakticky nic neřekla o délce nového kontraktu. Určitě jde o informaci, kterou během probíhajících vyjednávání s Carlosem Sainzem nechtějí zveřejňovat. Italská média však velmi rychle přišla se svými zdroji a informacemi.

Jak se dalo očekávat, na čele stojí deník Gazzetta dello Sport. Ten představoval během posledních měsíců pravděpodobně nejaktivnější zdroj zpráv a informace jejich redaktorů se do nemalé míry potvrdily. Přišli například i se zprávou, že při jednáních má přednost Leclerc a monacký závodník je zároveň velmi blízko dohodě, zatímco jeho týmový kolega Carlos Sainz má dostat kratší a méně štědrý kontrakt.

Další zdroje během čtvrtka avizovaly, že vyjednávání se španělským závodníkem se zadrhla, ale stále je v plánu oznámit prodloužení jeho smlouvy ještě před startem sezóny. To je pravděpodobně celkem dobrý příklad toho, jak se vyvíjí situace v jezdecké otázce Ferrari.

Pojďme však zpět k Leclercovi. Nejdůležitější otázka zní: jak dlouhý je jeho nový kontrakt? Nuže, podle Gazzetty podepsal stejně jako v roce 2019 až pětiletou smlouvu. Ta má monackého závodníka udržet v červené kombinéze až do roku 2029. V době vypršení kontraktu bude mít Charles 32 let.

„Love story mezi Charlesem Leclercem a Ferrari pokračuje,“ hlásí nadšeně Gazzetta, ačkoli víme, že během té „love story“ si obě strany prošly fází pravého italského manželství. Pro Tifosi to však už není podstatné, hlavně že Charles zůstal věrný Ferrari.

„Poslední prodloužení smlouvy je víceleté. Ferrari nezveřejnilo délku nové smlouvy, ale je pravděpodobné, že je stejná jako v případě té staré,“ avizuje italský deník.

„Leclerc se rozhodl přijmout projekt restrukturalizace pod vedením Frédérica Vasseura. Byla to těžká léta pro Charlese, který na začátku svého dobrodružství s Ferrari určitě nečekal, že zažije tolik vzestupů a pádů, přičemž se ani nepřiblížil k titulu mistra světa s červeným monopostem. Charlesova věrnost a náklonnost k červené barvě, které fandil od dětství ve svém rodném Monte Carle, je však zjevně silnější než cokoli jiného. Stejně jako jeho víra, že se věci mohou změnit,“ píše povzbudivě Gazzetta.

Kromě toho si spolu s manažerem Nicolasem Todtem pravděpodobně dali dobrý pozor, aby měli za svou lásku k Ferrari adekvátně zaplaceno, plus se mohli ze smlouvy vyvázat, kdyby se začala hroutit továrna v Maranelle. V kontraktu je tak podle Gazzetty několik podstatných detailů.

„Pětileté prodloužení smlouvy udrží Leclerca v týmu do roku 2029, přičemž jeho případný odchod je regulován výstupními klauzulemi vázanými na výsledky po třetím roce platnosti smlouvy. Charlesův plat by se měl během let zvyšovat. Pokud tedy Leclerc zůstane ve Ferrari až do svých 32 let, mohl by si místo současných 25 milionů eur ročně vydělat přibližně dvojnásobek,“ uvádí Gazzetta.

Související zprávy