logo F1live.cz

Leclerc po první jízdě s SF-24: Zdá se být zdravější

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík15. 2. 2024

Už jen necelý týden nás dělí od předsezónních testů v Bahrajnu a už jen něco více než dva týdny od prvního závodu. Představení nových monopostů už máme postupně za sebou a teď jde do tuhého. V jaké formě se představí jednotlivé týmy? Devět z nich má při honbě za Red Bullem co napravovat a výrazné zlepšení si od nové sezóny slibuje i Ferrari.

Tento tým v úterý odhalil nový monopost označený jako SF-24. Představil ho jednoduchým videem a krátce poté s ním vyrazil na trať. V rámci filmovacího dne si s novým autem zajezdili Charles Leclerc i Carlos Sainz. Kvůli množství omezení to nebyl skutečný test, ale piloti přesto získali první dojmy z nového stroje.

„Pamatuji si, že minulý rok jsem po prvních třech nebo čtyřech kolech nebyl velmi spokojený s chováním auta,“ vzpomínal Charles Leclerc na velkolepé minuloroční představení nového monopostu. „Jezdilo se s ním velmi těžce. V tomto roce se auto zdá být zdravější a lépe funguje.“

„Na druhou stranu však chci zdůraznit, že to nemá nic společného s konkurenceschopností auta, protože pokud ostatní týmy udělaly větší krok vpřed z pohledu času na kolo, tak jízda s novým monopostem může být sice jednodušší, ale nebude dostatečně rychlá. Těžko tedy mohu říct, zda je nové auto konkurenceschopné. Prostě jsem měl lepší pocit než vloni,“ uvedl Leclerc.

Toho loni čekal přímo hororový úvod nového ročníku. V Bahrajnu nedokončil kvůli poruše, pro kterou následně dostal v Saúdské Arábii trest, aby nakonec v Austrálii vypadl v prvním kole. První tři velké ceny budou stejné i v této sezóně a podle Leclerca až v Melbourne Ferrari skutečně pochopí, jak na tom je v celkovém hodnocení.

„Při pohledu na předchozí rok si myslím, že vždy musíte počkat dvě nebo tři velké ceny, abyste pochopili, jak dobrý je váš balík na různých tratích. Někdy můžete být dobří na jednom okruhu a pak přijdete na jiný a trápíte se mnohem více,“ řekl Leclerc. „Myslím si tedy, že vždy musíte počkat dvě nebo tři závody, abyste auto vyzkoušeli v různých podmínkách, v různém větru, v různých teplotách, na různých okruzích, a až potom budeme moci dělat závěry, co se dá dosáhnout v této sezóně.“

„Loni jsme měli problém s vyvážením, což souviselo hlavně s vnějšími podmínkami, zejména s citlivostí na vítr, ale také s teplotami vzduchu a tratě. Přitom to mělo spíše vliv na závodní než kvalifikační tempo. V tomto směru je důležitá zpětná vazba nás jezdců, protože takové věci se dají hůře vyčíst z dat,“ dodal monacký závodník.