logo F1live.cz

V novém autě jsou prvky Mercedesu, Aston Martinu či Red Bullu, přiznal Sainz

Carlos Sainz vo Ferrari SF-24
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík20. 2. 2024

Mistrovství světa v kopírování Red Bullu? Kdeže. I když představení nových monopostů naznačila, že napříč paddockem došlo k širokému osvojování si nápadů konkurence, mezi jednotlivými týmy jsou nadále viditelné určité rozdílnosti. Platí to i pro Ferrari, které se snažilo namíchat vítězný elixír z vlastních ingrediencí, ale také z ingrediencí konkurence.

Počkejme si ještě na předsezónní testy, ale zvláště Red Bull vypadá, že se opět vydal jinou cestou než konkurence. Stále se však nacházíme v období „hry na schovávanou“ a definitiva padne v první březnový víkend během první kvalifikace sezóny. Takové Ferrari zatím navoněk příliš nezaujalo. Tým během filmovacího dne zkoušel dvě různé specifikace krytu motoru, ale kromě žlutého a bílého pruhu na laku nepřišli s ničím radikálním.

Nezapomeňme však, že loňský monopost SF-23 byl z mechanického hlediska velmi dobrý. Aerodynamikou příliš neoslnil a zatím jí neoslnil ani SF-24. Nechme se však překvapit. „Přijde mi jako velmi pěkné auto, velmi odlišné od monopostu z roku 2023. Došlo k dost velkým změnám. Doufám, že půjdou správným směrem,“ vyjádřil svou naději Carlos Sainz pro DAZN, na který odkazuje PlanetF1.com.

„Zdá se, že auta se stále více podobají. Uvidíme, kdo to poskládá správně a kdo bude rychlejší. Naše auto se skládá z nápadů, které jsou tradičně od Ferrari, ale jsou v něm i nápady Mercedesu, Aston Martinu, Red Bullu… Myslím si, že jsme od ostatních týmů převzali to, co se nám na každém líbí,“ konstatuje Sainz.

„Inženýři Ferrari inovovali. Auto má pár věcí, které při vnějším pohledu nemůžete vidět, ale jsou to nápady Ferrari, které nám určitě přinesou zlepšenou výkonnost,“ dodal vítěz loňské Velké ceny Singapuru.

Ferrari vstupuje do nové sezóny opět s těmi nejvyššími ambicemi. Na titul však čeká příliš dlouho na to, aby bylo považováno za jednoho z hlavních favoritů. Musíme si počkat, co přinesou týmy v sezóně 2024, ale v minulém roce jsme mohli sledovat, jak se pole postupně vyrovnává. Pokud bude tento trend pokračovat, rozhodovat budou detaily.

„Musíme si počkat, zda někdo ze středu celkového hodnocení udělá výraznější skok. Je pravda, že na konci minulého roku byly týmy z této části startovního roštu velmi blízko k čelu, jako například v Abú Zabí. Musíme být pozorní, protože týmy ze středu Poháru konstruktérů se určitě přibližují,“ řekl Sainz.

„Williams udělal velmi velký krok, Aston Martin také. U těchto nových pravidel vidíme, že můžete z auta odemknout hodně potenciálu, když to správně poskládáte. Doufejme, že tento rok jsme na řadě my,“ řekl s nadějí španělský závodník.