logo F1live.cz

Red Bull je stále o dost vpředu, avizuje Leclerc

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík22. 2. 2024

Pro Ferrari to bylo hladkých jeden a půl dne předsezónních testů, ale potom se nad okruh v Bahrajnu snesl duch Las Vegas, uvolnil odtokový kryt drenáže a z deseti aut na trati poškodil právě Ferrari. Nic hrozného se naštěstí nestalo, protože testy byly okamžitě přerušeny a tým nepřišel ani o minutu času na trati, což je v této fázi nejdůležitější.

Kluci v Bahrajnu se soustředí na sbírání kilometrů, krotění očekávání a odmítání vyvozování jakýchkoliv závěrů. Ve čtvrtek narazilo Ferrari na drobný hrbol na cestě, přesněji řečeno to byl odtokový kryt, který prý v nájezdu do jedenácté zatáčky uvolnil Mercedes, aby po něm hned poté projel Charles Leclerc.

Náhodou byl v tom čase na místě Carlos Sainz, který se snažil upozornit traťové komisaře, aby mávali žlutými vlajkami. Ti to však nestihli a nešťastný Charles Leclerc měl opět smůlu. „Nakonec to nebylo nic velkého. Jedinou škodou je díra v podlaze, kterou jsme museli vyměnit,“ řekl Leclerc.

„Nic mě nevarovalo. Něco jsem viděl, ale měl jsem pocit, že je to nějaký plastový odpad, co se nám na trati někdy stává. Když po něčem takovém projedete, nic se nestane, ale tentokrát to byla ocel, která autu ublížila o něco více,“ dodal Leclerc.

GPT

F1 Prekladač

Red Bull je stále o dost vpředu, avizuje Leclerc

Pro Ferrari to bylo hladkých jeden a půl dne předsezónních testů, ale potom se nad okruh v Bahrajnu snesl duch Las Vegas, uvolnil odtokový kryt drenáže a ze deseti aut na trati poškodil právě Ferrari. Nic hrozného se, naštěstí, nestalo, protože testy byly okamžitě přerušeny a tým nepřišel ani o minutu času na trati, což je v této fázi nejdůležitější.

Chlapci v Bahrajnu se soustředí na sbírání kilometrů, krotění očekávání a odmítání vyvozování jakýchkoliv závěrů. Ve čtvrtek narazilo Ferrari na drobný hrbol na cestě, přesněji řečeno to byl odtokový kryt, který prý v nájezdu do jedenácté zatáčky uvolnil Mercedes, aby po něm hned poté projel Charles Leclerc.

Náhodou byl v tom čase na místě Carlos Sainz, který se snažil upozornit traťové komisaře, aby mávali žlutými vlajkami. Ti to však nestihli a nešťastný Charles Leclerc měl opět smůlu. „Nakonec to nebylo nic velkého. Jedinou škodou je díra v podlaze, kterou jsme museli vyměnit,“ řekl Leclerc.

„Nic mě nevarovalo. Něco jsem viděl, ale měl jsem pocit, že je to nějaký plastový odpad, co se nám na trati někdy stává. Když po něčem takovém projedete, nic se nestane, ale tentokrát to byla ocel, která autu ublížila o něco více,“ dodal Leclerc.

Ferrari v Bahrajnu neohromilo do takové míry jako Red Bull, který první den všechny deklasoval. Scuderia odvedla zlatý standard, když tým jel dobré časy a vyhýbal se technickým problémům. Sám Leclerc zajel dopoledne nejrychlejší čas a velmi podobně na tom byl i Carlos Sainz odpoledne. Favorit však zůstává jasný.

„Je to pocit jako na každých předsezónních testech, kdy nic nevíme, protože v této fázi je příliš brzy cokoliv posuzovat,“ řekl s úsměvem Leclerc. „Netušíme, kolik paliva měly v nádržích ostatní týmy.“

„Z pohledu samotné jízdy je auto mnohem lepší než loni. Minulý rok jsme po testech nevěděli určit, kterým směrem máme tlačit, protože jsme netušili, co auto dělá. Přijeli jste do zatáčky a nevěděli jste, jestli vás tam čeká extrémní nedotáčivost nebo extrémní přetáčivost. To byl velký problém,“ vzpomíná Leclerc.

„Tento rok je auto odlišné, což je určitě lepší odrazový můstek. Na druhou stranu, můj první pocit mi říká, že Red Bull je bohužel stále o dost vpředu a ve středu jel velmi působivé časy. Je to však jen můj subjektivní pocit, nedíval jsem se na data, protože data zatím mnoho neznamenají,“ konstatoval monacký závodník.

Loňské Ferrari to byla nekonečná diskuse o životnosti pneumatik a závodním tempu. I když to při pohledu na výkonnost Red Bullu málokoho utěší, podle Leclerca udělalo Ferrari v tomto směru krok vpřed. „Myslím si, že jízdní vlastnosti nového auta nám velmi pomohou při jízdě s plnou nádrží. Řekl bych, že bychom na tom měli být lépe z hlediska životnosti pneumatik a v závodním tempu,“ uvedl monacký závodník.