logo F1live.cz

Norris žádá o trpělivost: Nesuďte nás podle výsledků z Bahrajnu

Lando Norris
© LAT Images/McLaren
Milan Kubala
Milan Kubala29. 2. 2024

Piloti F1 mají za sebou první mediální den v sezóně. Jak už bývá, každého zajímají ambice jednotlivých stájí před úvodním závodním víkendem. Některé týmy srší sebevědomím, jiné jsou opatrnější. I McLaren před prvním víkendem naznačuje, že jeho fanoušci nemusí být po závodě velmi spokojeni.

Papájoví neradi vzpomínají na poslední dva víkendy v Bahrajnu. V roce 2022 se tu stále trápili kvůli katastrofální spolehlivosti, loni zase šlapali na místě. Pochmurná atmosféra se změnila až během roku s příchodem velkého balíku vylepšení.

McLaren tvrdí, že na stejné vývojové tempo chce navázat i tento rok, ale před Bahrajnem si až tak nevěří. „Okruh v Bahrajnu nám nikdy nevyhovoval. Tady v Bahrajnu jsme nikdy neměli jedny z našich silných závodů,“ vyjádřil se na tiskové konferenci Lando Norris.

Monopost MCL38 určitě udělal krok vpřed ve srovnání s předchůdcem, ale očekávání nenaplnil ve všem. „Jde o kombinaci věcí. S některými si ještě budeme muset poradit, pokud chceme mít jistotu, že jsme udělali krok vpřed. Myslím si však, že jsme ho udělali.“

„Postavili jsme rychlejší auto, což je evidentní ze všech dostupných dat. Jisté věci nám však neumožnily dosáhnout takového pokroku, jaký bych chtěl, a myslím si, že i jaký bychom chtěli jako tým,“ pokračoval mladík z Bristolu.

„Ještě je příliš brzy na vynášení rozsudku ve stylu — tady v Bahrajnu nebudeme dobrí, tak to je konec. Všichni jsou jednou nahoře, pak dole. Musíte nám proto dát dvě, tři, čtyři nebo pět velkých cen, než získáme věrné hodnocení toho, kde se kdo nachází. Neměli bychom hodnotit výkonnost na základě toho, co uvidíme v Bahrajnu,“ zdůraznil Norris.

Okruh Sachír není nejreprezentativnější z pohledu celé sezóny, právě naopak. Od ideální testovací trati, jakou je například Catalunya nedaleko Barcelony, má pořádně daleko.

McLaren se proto může ukázat ve horším světle, než jaká je realita. „Některé (naše) problémy jsou tady v Bahrajnu ještě výraznější, což je způsobeno charakterem této trati. Jsem si jistý, že když půjdeme na okruhy, na kterých jsme byli velmi rychlí loni — jako například do Suzuky —, tak budeme patřit mezi nejrychlejší auta.“

„Bahrajn našemu vozu nikdy příliš nevyhovoval. Přesně z tohoto důvodu si myslím, že se tu budeme trochu více trápit. Jsem však sebevědomý, že to dokážeme otočit,“ doplnil.

Související zprávy