logo F1live.cz

Russell znovu oponuje Hamiltonovi: Naše vozy byly nastaveny velmi podobně!

Lewis Hamilton a George Russell
© Twitter/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík4. 3. 2024

Velká cena Bahrajnu viděla první výstřely v interních bojích. Souboje Charlese Leclerca s Carlosem Sainzem a Daniela Ricciarda s Júkim Cunodem dávají tušit, co čeká jejich šéfy na boxových zídkách v této sezóně. Zatím ne na trati, ale v zákulisí určitě, se nám však rozhořel i souboj George Russella a Lewise Hamiltona.

Mladší z dvojice britských pilotů má v paddocku i na veřejnosti status velkého politika. Navzdory mladému věku drží přední pozici v jezdeckých odborech a velmi dobře ví, jak se má prodat. Známe příhody, jak za pomoci PowerPointu přesvědčil sira Franka Williamse, aby mu dal sedačku v jeho krachujícím týmu navzdory slabší finanční podpoře na své straně.

Russell zažil loni hrůznou sezónu a na úvod nového roku se dozvěděl, že se může stát novým lídrem Mercedesu, protože Lewis Hamilton je na cestě do Ferrari. George na nic nečekal a v politickém boji odpálil úvodní salvu hned v Bahrajnu. „Samozřejmě při Lewisových zkušenostech byla velká část vozu vyvíjena podle jeho přání. Ve voze sedíme více vzadu než loni, ale jde i o bočnice ve stylu Red Bullu a jiné uspořádání řídicího sloupku,“ řekl Russell na úvod bahrajnského víkendu.

Tato slova následně musel dementovat sám technický ředitel Mercedesu James Allison. Netrvalo však dlouho a George ukázal schopnosti obratného politika i po skončení víkendu, když v podstatě řekl, že Lewis Hamilton se po slabším kvalifikačním výsledku vymlouval na nastavení monopostu.

„Ve čtvrtek jsme během našich jízd používali oba velmi podobné nastavení, se kterým jsem se cítil skvěle,“ prohlásil Hamilton, kterého cituje portál PlanetF1.com, před novináři v Bahrajnu ještě v pátek po skončení kvalifikace. „Následně jsme se však rozdělili – on šel jednou cestou, já zas druhou. Dá se říci, že mé nastavení nebylo dobré na jízdu na jedno kolo, ale doufám, že v závodě bude dobře fungovat.“

„Já jsem se v trénincích necítil komfortně při závodních simulacích. Rozhodl jsem se proto změnit auto v naději, že to pomůže závodnímu tempu. Ještě se však teprve uvidí, zda se to potvrdí,“ dodal Hamilton.

Nuže, v sobotu jsme na vlastní oči viděli, jak to dopadlo. Mercedes doplatil v první řadě na nedostatečné chlazení svých vozů. Soudit závodní tempo monopostu W15 je náročné vzhledem k problémům s přehříváním a provozem, ve kterém uvízl Hamilton. Když se však Russell dozvěděl o pokvalifikačních vyjádřeních svého týmového kolegy, opět si odkašlal a nahlas vyjádřil svůj nesouhlas.

„Říká to hodně lidí,“ nerozumí mladší z dvojice pilotů Mercedesu. „Pokud mám být upřímný, nevím, jak velké jsou rozdíly, ale pokud vím já, tak oba vozy byly nastaveny velmi podobně. Na jeho nastavení se příliš nesoustředím. Můj monopost byl ve skutečnosti nastavený více na závod než ten jeho. Minimálně v pátek před kvalifikací to tak bylo.“