logo F1live.cz

Aston Martin překvapil v kvalifikaci. V závodě se vše vrátilo do normálu, říká Alonso

Fernando Alonso
© X/Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík4. 3. 2024

První velká cena nové sezóny byla tradičně o zjišťování úrovní výkonnosti jednotlivých týmů. Pole je poměrně vyrovnané – s výjimkou Maxe Verstappena na čele – a zároveň zvláštně seřazené. Pět nejlepších týmů má výkonnostní převahu, ale Aston Martin je z nich nejslabší. Aspoň tolik jsme se naučili na prvném závodě sezóny.

Lance Stroll se po úvodní kolizi a propadu na chvost pole dokázal vrátit na body. Jeho stíhací jízda potvrdila, že monopost AMR24 je po výkonnostní stránce lepší než RB, Haas, Sauber, Williams a Alpine. Fernando Alonso naproti tomu po startu ze šesté pozice spadl na devátou, přičemž se před něj dostali piloti McLarenu i Lewis Hamilton.

Aston Martin se ve fiktivním žebříčku týmů zařadil na páté místo. „V závodě jsme nebyli tak rychlí jako v kvalifikaci, kdy se mi podařilo výjimečné kolo. Dostalo nás to na nerealistické šesté místo, což nebyla naše pozice. Momentálně jsme pátý nejlepší tým za Red Bullem, Ferrari, Mercedesem a McLarenem. Je to více-méně stejné jako v Abú Zabí, což znamená, že jsme si udrželi naši pozici,“ řekl po skončení bahrajnského závodu Fernando Alonso pro F1 TV.

Aston Martin tedy deváté a desáté místo nepřekvapilo. Tento výsledek předpovídaly i simulace stáje. Viděli jsme to i v závodních simulacích v předsezónních testech a ve volných trénincích. Tým má jasnou převahu nad soupeři za sebou, ale také nezanedbatelnou ztrátu na nejlepší před sebou. Potvrdily to i výsledky sobotního závodu.

„Vše bylo přesně tak, jak jsme očekávali,“ řekl Alonso. „Naše simulace říkaly, že se pohybujeme kolem devátého místa bez možnosti vyzvat kluky před námi, protože první čtyři týmy jsou příliš daleko, ale zase s komfortním náskokem na ty za námi. McLaren skončil přede mnou s 18-sekundovým náskokem a Sauber se ztrátou 28 sekund za mnou. Ocitli jsme se tedy v území nikoho.“

„Určitě nám chybí tempo a myslím, že potřebujeme prozkoumat kvalifikační kolo, abychom zjistili, proč jsme vlastně byli tak rychlí. Řekl bych, že závod byl návratem do normálu a kvalifikační kolo byla výjimka,“ konstatoval Alonso.

„Neměli jsme žádnou šanci bojovat s kluky vpředu, takže jsme čekali mnoho kol a jen doufali v safety car. Když nás předjeli, přišli jsme i o tuto možnost, takže to byl čas na zastávku v boxech,“ dodal dvojnásobný mistr světa.