logo F1live.cz

Sainz podle Čandhoka nebude ztrácet čas v Audi: Já bych volal Totovi Wolffovi každý den

Carlos Sainz
© SF Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík29. 2. 2024

Přestupové domino nám letos začalo padat poněkud brzy. Nyní čekáme, která kostka spadne jako další. Je možné, že situace se v následujících měsících trochu uklidní a vše se znovu roztočí v létě, které je typické přestupy jezdců. Na trhu si bude hledat nového zaměstnavatele i Carlos Sainz, který je médii spojován s Audi, ale tam podle názoru Karuna Čandhoka nesměřuje.

Audi vstoupí do Formule 1 v roce 2026 a podle mediálních spekulací chce mít své jezdce v Sauberu již v roce 2025. Byl by to logický krok, problém je však v tom, že pro piloty to znamená hned několik promarněných let plných čekání na úspěch. Sauber určitě nebude v roce 2025 bojovat o titul a s vysokou pravděpodobností ani Audi v roce 2026.

“Každého to naplňuje vzrušením, protože jeho otec jezdí za Audi. Stejně tak všichni předpokládají, že Carlos Sainz mladší skončí v Audi,” řekl bývalý pilot Karun Čandhok, který dnes pracuje jako expert televize Sky. “Já však nevidím důvod, proč by tam chtěl jít, a podle mě tam nechce jít.”

“Myslím, že bude přemýšlet o Audi až ve pozdější fázi své kariéry. Každopádně však platí, že Audi nevyhraje titul v roce 2026, ani v roce 2027 a pravděpodobně ani v roce 2028. Prostě ne,” prohlásil Čandhok.

Ten si jednoduše myslí, že úspěch Audi přijde až v době, kdy bude Carlos za zenitem a nebude moci sklízet plody své práce. Samozřejmě je otázkou, zda se mu otevřou lepší alternativy, protože volná místa by mohla mít i v Mercedesu či Red Bullu, ale budou mít tyto týmy zájem o španělského jezdce? Odpověď se dozvíme v následujících měsících.

“Řekněme, že Audi bude kandidátem na titul v roce 2029. V té době bude mít Carlos 38 let (Čandhok to trochu popletl, Sainz bude mít ve skutečnosti 35 let, pozn. red.). Carlos je momentálně na vrcholu své kariéry a nemůže si dovolit, aby promrhal své nejlepší roky v novém týmu,” myslí si Čandhok.

“Potřebuje udělat vše, co je v jeho silách, aby se dostal do Mercedesu. Já bych na jeho místě telefonoval Totovi Wolffovi každý den, posílal mu všechny možné údaje a tabulky, které ukazují, že je na úrovni Charlese Leclerca,” dodal Čandhok.