logo F1live.cz

Musím se více kontrolovat, sype si popel na hlavu Cunoda

Juki Cunoda
© X/Visa Cash App RB
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík7. 3. 2024

Souboj Daniela Ricciarda s Júkim Cunodou byl jedním z hlavních bodů rozhovorů po skončení bahrajnského víkendu. První jmenovaný bojuje o místo v Red Bullu, druhý o svou závodní budoucnost, takže se dalo očekávat, že jejich spolupráce bude trochu nervózní. Nečekali jsme však takové problémy tak brzy.

Oba kohouti přišli do Saúdské Arábie s tím, že krize je zažehnána. Ricciardo mluvil o velmi dobrých rozhovorech uvnitř týmu a Cunoda si sypal popel na hlavu za své chování, když dvakrát velmi těsně prošel kolem monopostu týmového kolegy. Je třeba říci, že tím ztratil část ze sympatií, ale i tak stále platí, že z dvojice pilotů týmu byl v Bahrajnu tím rychlejším.

„Mluvili jsme po závodě s celým týmem,“ řekl na tiskové konferenci před startem saúdskoarabského víkendu Júki Cunoda. „Stále jsme jednotní a jsme na stejné vlnové délce. Rozumíme si a to je podle mě vše.“

Na otázku, zda jeho chování odráželo jeho frustraci z týmové režie, Cunoda odpověděl: „V tom okamžiku, ano. Na konci dne však rozumím, co chtěli, to je vše. Nebyl to lehký závod.“

Júki jako obvykle těžko hledal slova. V jeho vyjádřeních občas stále cítit drobnou jazykovou bariéru, zejména v případě okamžiků, které pro něj z jezdeckého či lidského pohledu nebyly jednoduché. Z jeho slov byla cítit touha přejít na jiná témata.

„Daniel a já jsme byli na odlišné strategii. Měl čerstvější a měkčí pneumatiky. Zatímco jsem já bojoval s Kevinem, on měl před sebou čistý vzduch a měl lepší tempo. Tým si zřejmě myslel, že Daniel má lepší tempo a šanci předjet Kevina, takže nás požádali o výměnu pozic. To je vše,“ řekl Cunoda.

„V té chvíli jsem byl trochu naštvaný, ale nakonec jsem ho stejně pustil, i když to bylo asi o kolo nebo půl kola později. Tým si myslel, že tak má lepší šance a já to respektuji,“ dodal Júki.

Ten byl v minulosti známý svými plamennými projevy ve vysílačce. Dnes už v kokpitu působí klidněji, pokud nepřijdou situace, jako byla tato. Možná se ale jen naučil nadávat v autě bez toho, aby před tím zapnul vysílačku, takže výlevy nadávek už neslyší celý svět. Stále však platí, že Júki je velmi emocionální závodník.

„Určitě je to věc, kterou musím zlepšit,“ řekl Cunoda o své emocionální stránce. „Když budu v takových věcech pokračovat, tak nastanou další problémy. Pracuji na tom a zlepším to. Potřebuji udělat hned dva kroky vpřed, ne jen jeden. Jsem si ale jistý, že to mohu zlepšit. Soustředím se na vlastní sebekontrolu, ale kromě toho jsem si celkem jistý, že se stále zlepšuji a dokážu z toho dostat téměř maximum.“