logo F1live.cz

Pokud to byla něčí chyba, tak spíše Cunodova, prohlásil Komacu

Nehoda Kevina Magnussen a Júkiho Cunodu
© X/F1
Milan Kubala
Milan Kubala24. 4. 2024

Júki Cunoda v neděli neviděl šachovnicovou vlajku poté, co jej ze závodu vyřadil Kevin Magnussen. Komisaři ho za to potrestali, ale podle týmu neprávem. Šéf stáje Ajao Komacu se pokusil vysvětlit, proč to byl závodní incident a proč měl na něm Cunoda alespoň 50procentní podíl viny.

Po prvním restartu bylo pole napjaté. Kevin Magnussen se v šesté zatáčce pokusil předjet Júkiho Cunodu, který byl trochu široký a na vnitřku nechával místo. Dánský závodník toho využil, ale na výjezdu dostal menší přetáčivý smyk a následně monopost Racing Bulls sestřelil.

„Kevin Magnussen! Tak to bylo vážně směšné. Tohle nebylo dobré, to bylo tak agresivní a zbytečné,“ vyčítal Dánovi spolukomentátor Sky Nico Rosberg, když režie pustila opakované záběry z nehody. „Júki nemohl nic udělat. Nechal tam plno místa. Cunoda s tím nic nemohl udělat.“

Podobný pohled jako Rosberg zvolili i komisaři, kteří rozhodli, že „většinový podíl viny“ nese Magnussen. Jeho šéf to ale viděl jinak a penalizaci považuje za příliš přísnou. Ve skutečnosti šlo o závodní incident, argumentuje.

„Nemyslím si, že [trest] je oprávněný. Myslím si, že šlo o závodní incident,“ cituje šéfa Haasu Ajaa Komaca motorsport.com. „Nevytlačil Cunodu z trati. Vřítil se na vnitřek šesté zatáčky, trefil apex, Cunoda byl široký a nechal tam prostor. Pak se Cunoda postupně vracel zpět.“

Japonec se „vracel“ vedle bílé čáry na levé straně. „Nevyšel z trati, takže možná je výraz ‚vracel zpět‘ nesprávný. Ale není to tak, že by to byla čistě Kevinova chyba. Z mého pohledu je to minimálně 50/50.“

„Pokud něčí, tak je to spíše Cunodova [chyba],“ prohlásil Komacu. „Namoduši nezatočil do Cunodu ani nic podobného. Jen vletěl na vnitřek, trefil apex, auto mu ustřelilo, ale nezměnil směr jízdy auta. Nevytlačil Cunodu z trati. Stále mu zůstával prostor, tak proč je za tohle trest?“

Vůči penalizaci udělené během velké ceny se protestovat nedá, ale Komacu ujistil, že pojede za ředitelstvím závodu a komisaři a bude se od nich dožadovat vysvětlení. S rozhodnutím přece nesouhlasí.

Kevin Magnussen nakonec konstatoval, že ze svého pohledu nemohl udělat nic víc, aby se vyhnul nehodě. „Nevím, vypadalo to, že je velmi široký, ale pak se mu to stejně podařilo ustát. Já jsem byl svým způsobem nastaven v jisté rotaci. Nemohl jsem udělat nic víc, ale oni rozhodli, že je to trest pro mě. Nic se nedá dělat.“

„Měl jsem pocit, že jsem udělal maximum. Když došlo ke kontaktu, na vnějšku byla ještě šířka jednoho auta. Asi jsme jen nesprávně přečetli jeden druhého. Musíme to prohlédnout, ale z mého pohledu to mohl být závodní incident,“ uzavřel.