logo F1live.cz

Komacu vyvrací Steinerova vyjádření: Gene Haas chce investovat, ale ne rozhazovat

Ajao Komacu
© LAT Images/Haas
Milan Kubala
Milan Kubala16. 4. 2024

Dokáže se Haas stát týmem, který bude míchat karty i na čele středu pole? Bez investic to určitě nepůjde. Nový šéf Haasu Ajao Komacu se však nebojí, že by majitel stáje Gene Haas nebyl ochoten podpořit svůj tým ve Formuli 1.

Když se Günther Steiner po letech na pozici šéfa Haasu z týmu loučil, prozradil i něco o důvodech svého nuceného odchodu. Podle temperamentního Itala v týmu nastal rozkol; Steiner chtěl tým posunout výše a investovat, zatímco Gene Haas měl na to opačný názor. Jeho neochota sáhnout do kapsy nevěštila stáji nic dobrého.

Jeho nástupce Ajao Komacu to však vidí jinak. „Já jsem byl oficiálně přijat na tento post 10. ledna, že? Geneův odkaz byl už od prvního dne jasný. Říkal, že peníze má a je připraven je investovat, ale musíme mu ukázat, že je dokážeme utratit zodpovědně a efektivně.“

„Nechce vidět, že se budou vyhazovat. Miliardářem se stal z nějakého důvodu, no ne? Nemá rád, když se rozhazují peníze,“ pokračoval japonský inženýr. „Vidím spoustu oblastí, ve kterých se můžeme zlepšit. Proto si nedělám starosti z jeho prvního odkazu: ‚Kluci, musíte mi ukázat, že mé peníze využíváte zodpovědně, dostanete se na určitou pozici, a poté zvážím investici.‘“

„Jsem si jistý, že když se dostaneme do té fáze, tak skutečně zainvestuje. Na příští rok už objednal nový motorhome, což není žádná malá investice. Takže investujeme,“ odkazuje osmačtyřicetiletý rodák z Tokia, který začínal svou kariéru jako inženýr pro práci s pneumatikami v týmu BAR.

Komacu vidí důkaz Haasova závazku i jinde. „Také poměrně výrazně nabíráme nové lidi. Vzhledem k jejich počtu jsou schváleny slušné nové posily. Takže ano, Gene koná podle toho, co mi řekl. Nedělám si starosti, že by neinvestoval. Zainvestuje, ale my musíme udělat svůj díl práce, a tím je nakládat s jeho financemi zodpovědně.“

Zprávy o dalších posilách jsou pro Haas povzbuzující, ale ovoce jejich práce se dostaví nejdříve v příští sezóně. Většina nových inženýrů se má totiž připojit k týmu až koncem roku. Komacu proto předpovídá, že Haas bude ve vývojovém závodě „určitě“ postupně odpadávat.

„I kdybychom navýšili počet lidí hned teď, tak to bude trvat dalších šest měsíců,“ říká Komacu. „Takže teď se budeme věnovat tomu, co máme pod kontrolou, a co máme k dispozici. Jak k tomu můžeme přistoupit co nejefektivněji? Pak se pokusíme určit balíky vylepšení tak, abychom je mohli přinést co nejdříve.“