logo F1live.cz

Helmuta Marka zaujaly závodní simulace Ferrari: Musíme se zlepšit

Carlos Sainz
© Twitter/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala22. 3. 2024

Max Verstappen má na dosah vyrovnání svého vlastního rekordu deseti vítězství v řadě. Zabránit mu v tom může Ferrari, které je v Melbourne překvapivě silné. Sportovní poradce Red Bullu Helmut Marko přiznal, že ho ohromily závodní simulace Charlese Leclerca. Svojí tým vyzývá, aby zabral.

Na čele výsledků druhého tréninku se usadil Charles Leclerc. Monačan dokázal zajet čas 1:17,277 a Maxe Verstappena překonal o téměř čtyři desetiny sekundy. Ve Ferrari cítí, že mají největší šanci získat pole position v celém dosavadním průběhu sezóny.

Helmut Marko se na rychlost Ferrari dívá z dvou úhlů pohledu. Na jedné straně prozradil, že podle GPS dat Ferrari v kvalifikačních simulacích více vytáčelo svůj pohonný agregát, ale na druhé straně pozvedával obočí nad závodním tempem červených monopostů.

„Musíme se zlepšit,“ zní verdikt Helmuta Marka po prvních dvou trénincích. „Auto není špatné, ale Leclerc nastavil takové tempo, při kterém bude třeba ještě hodně doladit. Je třeba říci, že celkově se startovní pole seskupuje.“

Co je za dobrými časy Charlese Leclerca? „Myslím, že Ferrari během kvalifikační simulace jelo s plným výkonem. My ne. Proto rozdíl tří desetin nevnímám jako kritický, ale jejich dlouhé jízdy byly velmi působivé. Naše nastavení ještě nejsou správná.“

Charles Leclerc odjel na středně tvrdých pneumatikách osm kol, přičemž jeho průměrný čas se pohyboval na hranici 1:22,926 sekundy. Max Verstappen jel na stejně starých gumách, ale jeho dlouhý stint trval jen čtyři kola s průměrem, který byl o více než osm desetin pomalejší než Leclercův. I zde hrály důležitou úlohu motorové režimy, ale je jasné, že Ferrari může v Melbourne zaútočit.

Verstappenův program byl navíc narušen po chybě v prvním tréninku. Výlet až za obrubník v desáté zatáčce znamenal poškození podlahy, kterou bylo třeba opravit. „Jednu věc je třeba říci: Dotkl se obrubníku a tento kontakt způsobil poměrně velké škody. Proto jsme vyjeli na trať později. Přišli jsme o cenný čas,“ uvedl k úvodu FP2.

„Myslím si však, že po stránce nastavení jdeme správným směrem, i když těch ztracených patnáct minut znamená, že [nastavení] nebylo přesně podle našich představ,“ dodává Marko. „Pokud se nám nepodaří dostat pod kontrolu problémy s laděním auta, tak v závodě to může být velmi těsné. Jsem však optimista, že uspějeme.“

Související zprávy