logo F1live.cz

Wolff uvažuje, jestli je na postu šéfa týmu ten pravý: Nemám však na výběr

Toto Wolff
© Twitter/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala27. 3. 2024

Když se ani ve třetí sezóně po sobě nepodaří trenérovi vylepšit herní projev svého týmu, většinou je už dávno na odchodu. Ve Formuli 1 je však situace poněkud jiná. Toto Wolff přiznává, že o své pozici aktivně uvažuje a klade si i nepříjemné otázky, ale oproti fotbalovým či hokejovým trenérům má nevýhodu: Z postu nemůže jen tak utéct.

Předsezónní období bylo pro všechny v Mercedesu snad nejkrásnějším od startu sezóny 2022. Všichni byli přesvědčeni, že se podařilo odstranit největší mouchy monopostu, ale první tři velké ceny ukázaly opak. Lewis Hamilton už zklamaně zhodnotil, že má za sebou nejhorší vstup do roku vůbec a že monopost je v některých ohledech stejně problémový jako jeho dva předchůdci.

Toto Wolff po nevydařeném víkendu v Austrálii čelil otázkám, zda už uvažoval o své budoucnosti na pozici šéfa týmu. „Jako jeden ze základních stavebních kamenů musí být můj příspěvek pozitivní a kreativní,“ uvědomuje si dlouholetý šéf stříbrných šípů. „Pokud má někdo lepší nápad, jako první bych ho požádal, aby mi ho představil, protože mám zájem na tom, abychom tento tým co nejdříve obrátili správným směrem.“

Rodák z Vídně na jedné straně podotýká, že problémy se rodí spíše na technickém oddělení, ale to ho zcela nezbavuje viny. „Máme problémy s fyzikou, ne s filozofií či organizací. Od roku 2021 jsme nezhloupnuli. Jen nechápeme některé aspekty chování auta, kterým bychom v minulosti vždy porozuměli.“

„Každý den se na sebe podívám do zrcadla ohledně všeho, co dělám. Možná bych si měl položit tuto trenérskou otázku. Je to férová otázka, ale nemyslím si, že v tuto chvíli bych to měl udělat,“ uvedl na margo možného odchodu.

Wolffova pozice je do velké míry specifická. Není totiž jen šéfem týmu, ale také třetinovým majitelem a jako takový se nemůže jen tak vypařit. „Velký rozdíl je v tom, že tohle není prostá trenérská otázka, jako by to bylo jen moje zaměstnání, ve kterém bych skončil, někdo jiný by to převzal a já bych se přesunul do Chelsea, Liverpoolu nebo do Ferrari.“

„Já nemám na výběr, což je také nešťastné. Nejsem dodavatel ani zaměstnanec, který by si mohl říci, že má toho dost. Můj kolotoč se pořád točí a já z něj nemohu vyskočit,“ poznamenal rakouský byznysmen, který Mercedes dovedl k osmi konstruktérským a sedmi jezdeckým titulům.

Související zprávy