logo F1live.cz

Ocona trefily hned dvě fólie, jedna ukončila jeho sen o bodovaném výsledku

Esteban Ocon
© X/Alpine
Milan Kubala
Milan Kubala27. 3. 2024

V Melbourne neviděli šachovnicovou vlajku až tři piloti z top týmů. Z této situace vytěžil Haas, ale klidně mohl i Alpine, kdyby Esteban Ocon neměl takovou smůlu. Během závodu svým monopostem zachytil hned dvě fólie z průzoru přilby.

Esteban Ocon absolvoval první zastávku v devátém kole, která byla docela dobře synchronizována s ostatními. K mechanikům se však musel vrátit už po dalších sedmi kolech. V chlazení brzd se mu zasekla fólie z průzoru přilby, která pohnala teploty do nebezpečných výšin.

„Pro tento problém jsem jediný, kdo byl v boxech třikrát,“ pokroutil hlavou Esteban Ocon, který ve 42. kole absolvoval třetí pitstop a nasadil načaté gumy z druhého stintu. „Ocitli jsme se na cestě k možným bodům. Byli jsme před Kevinem, bojovali jsme s Alexem a byl jsem i před Nicem. Bojovali jsme o deváté a desáté místo. Měl to být zábavný závod, bohužel skončil předčasně po problémech s fólii.“

Francouzský pilot později prozradil, že měl ještě větší smůlu, než jsme se domnívali. „V prvním kole se mi zachytila fólie na zrcátku. O pár kol později se jiná fólie dostala do mých brzdových kanálků. Celý zadek auta by mi shořel, kdybychom nezastavili. Byla to ta bezpečná volba. Kdybychom pokračovali, možná bychom byli nuceni odstoupit, což už nikdy nezjistíme.“

Zaseknutá fólie z přilby, kterou našli v brzdách Estebana Ocona (X/Alpine)

„Nedalo se s tím moc dělat. A od 30. kola mi začala selhávat i vysílačka. Znělo to, jako když máte opravdu špatné Wi-Fi a přerušuje se vám spojení,“ shrnul všechny své nedělní problémy Ocon. „Pokazilo se toho dost, měli jsme prostě smůlu. Z tohoto víkendu si musíme zapamatovat pokrok, který jsme udělali. Doufejme, že v tom dokážeme pokračovat.“

Z pohledu Alpinu je také teoretická šance získat body velkým posunem ve srovnání s tím, co jsme viděli dosud. Podle Estebana Ocona za to může i menší průlom v nastavení monopostu, který pomohl vylepšit vyhlídky stáje.

„Myslím si, že to byl z první trojice náš nejsilnější závod. Co se týče rychlosti a výkonnosti, určitě,“ zamýšlel se Ocon. „Je to skvělé. Znamená to, že sledujeme ten správný cíl. Všechno je relativní, ale ve srovnání s prvními dvěma závody postupujeme. I v autě jsem se cítil lépe.“

„Není to jen o tom, že by trať více vyhovovala našemu autu. Nemyslím si, že by nám pasovala. Podle mě jsme auto nastavili lépe než na ostatních závodech,“ doplnil.