logo F1live.cz

Sainz vyslal vzkaz všem zájemcům: Jsem ochoten urychlit jednání

Carlos Sainz
© SF Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík4. 4. 2024

Po vítězství Carlose Sainze na Velké ceně Austrálie dostalo dění na přestupovém trhu nový impuls. Španělský závodník si užil dva týdny mediální pozornosti. V článcích novin i komentářích odborníků byl vynášen do nebes a toto momentum se určitě přenese i do jednání se zájemci, kterým Carlos v Japonsku vyslal jasný vzkaz.

Sainz je prakticky jediný pilot, který v posledním roce dokázal narušit hegemonii Maxe Verstappena, ale i když se mu to podařilo dvakrát, na rok 2025 nemá žádné místo. Z pěti nejlepších týmů se mu teoreticky otevírají dveře do Mercedesu, Aston Martinu a možná i do Red Bullu, ale velký zájem má zřejmě i německé Audi.

„Samozřejmě, bavil jsem se s několika zájemci, protože to musím dělat společně s mým manažerským týmem, když nemám práci pro nadcházející sezónu. Bavíme se více-méně se všemi,“ řekl Carlos Sainz na tiskové konferenci před startem japonského víkendu.

„Potřebujeme se dostat hlouběji do detailů a zjistit, jaké jsou naše realističtější možnosti nebo jaké jsou moje nejlepší možnosti směrem do budoucnosti. Nemám pro vás žádné novinky a dnes vám nemám co říct. Řeknu jen, že teď je určitě čas všechno urychlit. Doufejme, že to dokážeme uzavřít co nejdříve,“ řekl s nadějí Sainz.

V Austrálii ukázal celému světu svou obrovskou hodnotu, i když se určitě blýsklo i jeho Ferrari. Parta z Maranella se v pomyslném výkonnostním žebříčku usadila pevně na druhém místě, ale podle Carlose to na Red Bull zatím nestačí. „Je pravda, že v Austrálii jsme vypadali velmi dobře, ale v těchto případech si podle mě potřebujeme zprůměrovat první závody a náš průměr je stále o pár desetin horší než ten Red Bullu,“ řekl Sainz.

„Zřejmě potřebujeme vylepšení, zejména na tratích jako Suzuka, abychom je mohli vyzvat. Myslím si, že tým v tomto roce odvedl mimořádně dobrou práci. Nové auto je velký krok vpřed, ale když chceme bojovat o vítězství na tratích jako Japonsko, potřebujeme o něco více,“ řekl španělský závodník.

Suzuka měla být prvním podnikem, na který týmy přinesou velké balíky vylepšení. Některé to i udělaly, ale ne Ferrari, které přijde s velkými vylepšeními zřejmě „až“ do Imoly. „Nemáme tu žádný velký upgrade. Máme něco velmi malého v zadní části auta. Doufám, že to přinese další dobrý krok stejným směrem,“ uvedl Sainz.