logo F1live.cz

Leclerc se nechce vzdát titulu v konstruktérech: Daří se nám maximalizovat naše výsledky

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík7. 4. 2024

Je Charles Leclerc novým patronem pneumatik a je Ferrari novým strategickým vládcem Formule 1? Pohled na Velkou cenu Japonska nabídl Tifosi pohled, na který opravdu nejsou zvyklí. Scuderii se daří maximalizovat výsledky od samého začátku sezóny. Zastávky v boxech a strategie jsou na velmi vysoké úrovni, což v Japonsku vedlo Charlese Leclerca k nevídané stíhací jízdě.

Po startu z osmého místa se Ferrari rozhodlo pro radikální krok a monackému závodníkovi naordinovalo strategii s jednou zastávkou v boxech. Leclerc ji nakonec po fantastické jízdě proměnil na čtvrté místo. Podle všech papírových předpokladů měla být jedna zastávka jednoznačně pomalejší cestou do cíle.

Podle předpovědí expertů by Leclerc skončil za Georgem Russellem, kdyby jel dvakrát do boxů. Nakonec skončil čtvrtý, což ukazuje, jakou dobrou práci se svým týmem odvedl v Japonsku. „Ne, nemyslím si, že bychom dnes mohli skončit lépe,“ řekl Charles pro televizi Sky.

„Jako závodník vždy musíte udělat krok zpět a podívat se na víkend jako celek. Když to udělám, existuje jedna věc, kterou bychom mohli udělat lépe, což je příprava pneumatik v kvalifikaci. Jak jsem řekl už v sobotu, byl jsem spokojený s kolem jako takovým, ale neměl jsem k dispozici dostatek přilnavosti. Z velké části je důvodem přípravné kolo a snaha dostat pneumatiky do správného okna,“ řekl Leclerc.

„To nás dostalo do velmi náročné situace před závodem, protože po startu z osmého místa nemůžete mnoho udělat. Měli jsme úžasnou strategii, úžasný management pneumatik a úžasné tempo, ale po startu z osmého místa to prostě nestačí,“ dodal monacký závodník.

Je to trochu zvláštní říct, že Charles Leclerc má problémy v kvalifikaci, ale po Austrálii se to v Japonsku stalo už podruhé za sebou. „Vždy o mně mluvili jako o závodníkovi, který je velmi rychlý v kvalifikaci, ale už ne tak moc v závodech. Nemyslím si, že bych letos dělal něco šíleně odlišného,“ usmál se monacký závodník.

„Jen máme auto, které je mnohem lepší v závodech a mnohem lepší při práci s pneumatikami. Myslíme si, že známe směr, kterým se musíme vydat s monopostem, abychom si usnadnili naši práci v závodech. Nemělo by to však ublížit našim výkonům v kvalifikaci, takže si nemyslím, že to souvisí s mým trápením během posledních dvou víkendů. Je to jen o mně a zahřívání pneumatik v přípravném kole,“ vysvětlil Leclerc.

Doufá, že by ještě mohl vyzvat Red Bull

Stále však platí, že na třetím či čtvrtém místě nezáleží. I když mělo Ferrari v Suzuce opět druhé nejrychlejší auto, je to právě Red Bull, který představuje terč a cíl. I když je ztráta na Maxe Verstappena stále velká, z Leclerca je cítit, že se nechce vzdát své naděje na bitvu s Red Bullem v pozdější fázi sezóny.

„Zatím je Red Bull příliš daleko, ale od začátku sezóny odvádíme velmi dobrou práci při maximalizování našich výsledků. Když nasadíme vylepšení, možná je dokážeme vyzvat, dostat pod větší tlak a brát jim stále více a více bodů. Možná nás na konci sezóny čekají příjemná překvapení a budeme s nimi bojovat o titul v Poháru konstruktérů,“ potměšile se usmál Leclerc.

„Realisticky je to však ze současného pohledu příliš optimistické. Nevzdáme se, soustředíme se na sebe, budeme maximalizovat naše zisky a pak se uvidí,“ uzavřel Charles, jehož tým ztrácí po Japonsku na Red Bull 21 bodů.

Související zprávy