logo F1live.cz

Trochu mě štve, že musím odejít, přiznal Sainz

Carlos Sainz
© SF Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík11. 4. 2024

I když Carlos Sainz má v této sezóně na kontě jedno vítězství a dvě třetí místa ze tří velkých cen, po sezóně s ním Ferrari nepočítá. V Maranellu ho nahradí sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton a španělský závodník nijak neskrývá, že ho to mrzí. Rozhodně si svými výkony zasloužil právo setrvat ve Ferrari, ale tak to ve Formuli 1 někdy chodí.

Ještě nevíme, jaká bude další budoucnost Carlose Sainze, ale nemáme nejmenší důvod pochybovat, že bude pokračovat ve Formuli 1. Možnosti jsou otevřené a volné sedačky má několik skvělých týmů. Na jezdeckém trhu přitom v tomto roce působí lákadlo v podobě sedačky v továrním týmu Audi.

Rodák z Madridu přiznal, že by nejraději pokračoval ve svém současném působišti. Bohužel pro něj, osud a Scuderia to zařídili jinak. „Je škoda, že nemohu pokračovat ve Ferrari i v příštím roce, když s inženýry a mechaniky spolupracujeme velmi dobře,“ řekl Sainz pro DAZN po skončení Velké ceny Japonska.

„Trochu mě štve, že musím odejít, ale na druhou stranu mám otevřené dveře do jiného týmu. Doufám, že tam budu moci bojovat o titul, o který jsem se snažil s Ferrari v posledních třech nebo čtyřech letech,“ pokračoval španělský závodník.

„Teď je čas přijmout důležitá rozhodnutí. Všichni vědí, že jsem k dispozici a jsem rychlý! Uvidíme, co přinese budoucnost,“ dodal Sainz.

Ferrari se v úvodu tohoto ročníku etablovalo jako nejbližší pronásledovatel Red Bullu. Potvrzuje to pohled na výkonnost i pohled na celkové hodnocení. Ferrari se podařilo odpoutat od McLarenu, Mercedesu a Aston Martinu. Momentálně se tým dívá před sebe na Red Bull, nikoli za sebe.

I Sainz však připouští, že Ferrari v současnosti může jen maximalizovat své výsledky a doufat, že s vylepšeními se přiblíží nejlepšímu týmu. „Myslím, že kdybychom se v Japonsku lépe kvalifikovali, vypadalo by to více jako v Bahrajnu a byli bychom blíže k Checovi,“ říká rodák z Madridu.

„Je však dobré znamení, že v závodním tempu jsme k nim blíže než v kvalifikačním. Ve srovnání s minulým rokem je to přesně naopak a mně to vyhovuje. Ostatně, přesně takový byl i cíl,“ řekl Sainz.

„Teď musíme zlepšit naše auto, protože je zřejmé, že na tratích jako Suzuka nemůžeme vyhrát. Chybí nám dvě nebo tři desetiny. Když se nám podaří trochu zrychlit, můžeme bojovat s Red Bullem, nebo se jich alespoň držet. Doufám, že přijdeme s vylepšeními, které nám umožní je dohnat a bojovat s nimi na každé trati,“ vyjádřil s nadějí španělský závodník.