logo F1live.cz

Sainz chce v neděli spolupracovat s Leclercem: Vždy to děláme

Carlos Sainz
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík20. 4. 2024

Ferrari má za sebou pořádně horký den. Výsledek dopoledního sprintu byl vzhledem k okolnostem ještě přijatelný, protože oba piloti mohli po vzájemném souboji klidně vypadnout ze závodu. Po šestém a sedmém místě v kvalifikaci mají Leclerc a Sainz co dělat, aby vrátili Ferrari za Red Bully na třetí a čtvrté místo, čímž by zopakovali výsledek ze Suzuky.

Carlos Sainz měl přitom v kvalifikaci nemalé štěstí, když dostal hodiny v poslední zatáčce a hodnou chvíli to vypadalo, že kvalifikace pro něho skončí. Španěl může mluvit o dvojitém štěstí, nejenže jeho monopost náraz přežil, ale dnešní auta se dají opět nastartovat přímo z kokpitu za pomoci rekuperačních systémů. Je to však dlouhý a složitý proces. Sainzovi tak ve spolupráci s inženýrem trvalo nějaký čas, než auto opět rozjel. Nakonec se mu to podařilo a mohl napravit své zaváhání.

„Nebylo to vůbec jednoduché,“ řekl Sainz o svém psychickém rozpoložení pro televizi Sky. „Byla to pořádně horká chvilka. V poslední chvíli jsem dokázal otočit volantem a narazit pod správným úhlem, abych netrefil bariéru zadní pneumatikou, ale více bokem.“

„To pravděpodobně zachránilo můj den. Od té chvíle jsem byl pod velkým adrenalinem, ale na konci Q2 jsem dokázal složit dohromady velmi dobré kolo a dostal jsem se z té nehody,“ dodal Carlos.

Ferrari bude v neděli patřit k favoritům na postup vpřed. Už ve sprintu ukázal monopost SF-24, že mu nechybí závodní tempo. Piloti stáje však budou muset spolupracovat, nikoli ze sebe navzájem „vytloukat duši“ jako ve sprintu. Ferrari se potřebuje dostat dopředu a má před sebou nemálo silných soupeřů.

„My vždy spolupracujeme a přesně o to se pokusíme,“ řekl Sainz, jako by se události sobotního sprintu nestaly. „Doufejme, že nás čeká dlouhý závod a dokážeme jej poskládat lépe než kvalifikaci. Na jedno kolo byly tři týmy před námi očividně rychlejší. Nemohli jsme udělat nic, abychom je porazili. Teď je před námi nějakých padesát kol, v průběhu kterých zjistíme, jestli máme lepší závodní tempo a dostaneme se dopředu, což nebude jednoduché.“