logo F1live.cz

Krack chce Strollovy výstřelky projednat za zavřenými dveřmi a “ve správný čas”

Lance Stroll a Mike Krack
© LAT Images/Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík11. 10. 2023

Bude Lance Stroll litovat, že po kvalifikaci na GP Kataru ztratil nervy? FIA v úterý večer potvrdila, že se situací zabývá, což byla sice úleva, ale to ještě neznamená, že mu udělí i nějaký trest. Ne moc dobrě v této situaci vypadá i Aston Martin, který nebyl schopen se za celý víkend omluvit. Stejně jako v případě FIA, nikde není napsáno, že stáj ze Silverstone se i omluví. Minimálně její šéf Mike Krack však slíbil, že se tím bude zabývat.

Stroll to v pátek pořádně přehnal, když v garáži strčil do svého trenéra, který si jen plnil své povinnosti. Odhozený volant, odhozený trenér či neochota spolupracovat s médii by pilota za normálních okolností stála velmi draho.

Jak řekl i bývalý pilot Nico Rosberg, kdyby to udělal kdokoli jiný, už by byl v obrovských problémech. Tohle je však syn majitele týmu, a tak neměl Aston Martin potřebu se omlouvat.

I když je šéf týmu Mike Krack v nezáviděníhodné situaci, je třeba říci, že Lucemburčan se dosud neprofiloval jako přísný nebo autoritativní šéf. Alonsovy výlevy do vysílačky nedávno hodnotil s velkým pochopením, Strollův „výstřelek“ komentoval také velmi nevýrazně, ba až omluvně.

„Myslím si, že o těchto věcech musíte mluvit, ale také je třeba je dát do souvislostí,“ prohlásil před novináři Krack. „Podle mě není rozumné o tom diskutovat s horkou hlavou.“

„Musíte počkat a možná se na to i vyspat, potom, když se na svět díváte trochu jinak, se na to podíváte a budete o tom mluvit,“ řekl Krack.

Šlo přitom jen o frustraci z vlastních nevýrazných výkonů. Strollovi nikdo neublížil, nikdo ho nevyřadil ze závodu a za vše si může v první řadě sám. Za normálních okolností by to měla být přitěžující okolnost, ale šéf Aston Martinu ji zřejmě vnímá jako polehčující.

„Když nesplníte vlastní očekávání, tak se to hromadí a v určitém okamžiku nastane frustrace,“ říká Krack. „Vezměte si fotbalistu, kterého vystřídají a on nepodá ruku trenérovi, zahodí dres nebo láhev s vodou. Viděli jsme to už mnohokrát.“

„Na boxové zdi máme desetkrát nebo i dvacetkrát nižší hladinu adrenalinu než v kokpitu. Vy však na pilota namíříte mikrofon nebo sledujete každou jeho reakci. Od sportovců chceme vidět emoce a potom hodnotíme jejich reakce, zda byly správné. Podle mě však musíme být opatrní.“

„Chceme vidět emoce, abychom měli o čem mluvit, ale podle mě jdeme příliš daleko. Lidé sedí na gauči v klimatizovaných místnostech a říkají, že to bylo až příliš a něco takového se nedělá. Myslím si, že bychom měli mít trochu více respektu k pilotům i k špičkovým sportovcům,“ dodal Krack.

Související zprávy