logo F1live.cz

Motorsport.com: Audi chce v týmu Hülkenberga a Ocona ještě před rokem 2026

Audi, ilustračné
© Twitter/Audi Sport
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík24. 10. 2023

Ačkoliv se v nedávných týdnech objevily informace, podle kterých si to v Audi s projektem F1 rozmysleli, zřejmě šlo jen o plané řeči. V Neuburgu a v Hinwile pokračuje agresivní náborový proces a obě továrny postupně zvyšují počet zaměstnanců. Fanoušky budou, samozřejmě, nejvíce zajímat jména dvou konkrétních nových zaměstnanců, na která si ještě budeme muset počkat.

Rok 2024 už klepe na dveře, což znamená, že Alfa Romeo ukončí spolupráci se Sauberem a otevře cestu těsnější spolupráci Audi a švýcarského týmu, který se postupně dostává do vlastnických rukou německé automobilky. V zákulisí pokračuje horečná příprava nového projektu, do jehož oficiálního startu zbývají jen něco přes dva roky.

V současnosti je nejdůležitější rozšířit personální a technickou základnu nového týmu, který bude rozdělen mezi továrny v německém Neuburgu a švýcarském Hinwile. Pod vedením Adama Bakera a Stefana Dreyera se postupně naplňuje plán na angažování 400 zaměstnanců na oddělení pro vývoj hybridní části pohonné jednotky. Nedávno byl uveden do provozu i nový simulátor, na kterém již pracuje zkušený švýcarský závodník Neel Jani.

Mezitím se asi 360 kilometrů západně od Neuburgu rozkládá továrna týmu Sauber, která si pamatuje časy, kdy zde pracovali zaměstnanci BMW na projektu monopostu F1, dokonce zde stále pracují pamětníci této éry, v průběhu které okusili i radost z vítězství. Historický areál je dnes již jen stínem zašlé slávy, ale to se má brzy změnit. Taky sem přicházejí noví zaměstnanci a v roce 2025 by zde mělo pracovat až 800 lidí, tedy o 250 více než dnes.

Sauberu velmi prospěje nedávné zvýšení kapitálových investic, které mohou týmy provést mimo rozpočtového stropu. Hledání nových zaměstnanců na klíčové pozice však komplikují hlavně neústupné výpovědní lhůty, které mohou dosáhnout až délky 24 měsíců. Mezi výjimky patří bývalý technický ředitel McLarenu James Key, jehož příchod tým oznámil v červnu. Britský inženýr se připojil ke svému starému známému Andreasovi Seidlovi, který je klíčovou postavou při přechodu Sauberu pod křídla Audi.

Plánem je dostat jezdce do týmu již v roce 2025

Německý manažer začal podle informací italské edice portálu Motorsport.com „sondovat“ situaci na jezdeckém trhu již letos a cílem je prý dostat oba piloty do týmu již v roce 2025, aby se mohli účastnit příprav na přechod pod vlajku Audi v roce 2026. To znamená, že Audi bude aktivní na jezdeckém trhu již během příští sezony.

„Sauber začal v průběhu sezony monitorovat situaci na jezdeckém trhu. Plánem je přivést piloty Audi do týmu jeden rok před debutovou sezónou 2026. Není to snadný úkol pro generálního ředitele Andrease Seidla a šéfa týmu Alessandra Alunniho Braviho, protože většina špičkových jezdců nebude na trhu. Kromě skutečnosti, že piloti nemusí mít o projekt Audi zájem, současní jezdci Mercedesu, McLarenu a také Max Verstappen jsou smluvně vázáni minimálně do roku 2025. Prodloužení kontraktů jezdců Ferrari se v současnosti považuje za samozřejmost,“ uvedl Motorsport.com.

„Během celého léta pronikaly na veřejnost zprávy o konzultacích s nejvyšším vedením Audi a v současnosti se zdá, že nejpravděpodobnější jsou ty, které hovoří o vzájemném zájmu o služby Nica Hülkenberga a jednoho z současných jezdců Alpinu (všichni tři budou po sezóně 2024 bez smlouvy, pozn. red.), kterým by měl podle různých informovaných zdrojů být Esteban Ocon,“ píšou v Itálii.

Motorsport.com však dodává, že není snadné přesvědčit jezdce, aby se stal součástí projektu již v sezóně 2025, protože Sauber by v posledním roce starých pravidel neměl být nijak zvlášť konkurenceschopný. Přečkat jednu méně konkurenceschopnou sezonu, aby jste se poté stali součástí továrního týmu, to je hlavní lákadlo Audi. Německá automobilka však nedokáže zaručit, že v roce 2026 dodá svým jezdcům rychlé auto.