logo F1live.cz

Bottasův pátek: Čtvrté místo a Verstappenův pobouřený inženýr

Motor Racing – Formula One World Championship – Mexican Grand Prix – Practice Day – Mexico City, Mexico
© Valtteri Bottas (FIN) Alfa Romeo F1 Team C43. Formula 1 World Championship, Rd 20, Mexican Grand Prix, Friday 27th October 2023. Mexico City, Mexico.
Milan Kubala
Milan Kubala28. 10. 2023

Alfa Romeo stále bojuje o svou osmou příčku v konstruktérském šampionátu, ale pokud se jí trochu poštěstí, klidně by ještě mohla zaútočit na sedmý Williams. Po pátku se zdá, že Mexiko by mohlo představovat jednu příležitost na snížení bodového deficitu. Švýcarská stáj se totiž ocitla mezi nejlepšími.

Valtteri Bottas je ze svých časů v Mercedesu známý jako specialista na tratě s nízkou přilnavostí. Finovi se vždy dařilo v Soči, zazářil také v Turecku 2020, které podmínkami připomínalo spíše kluziště, nebo na novém asfaltu v Portimau.

Řídký vzduch v Mexiku a tím pádem i menší přítlak způsobuje, že i Autodrom bratří Rodríguezů je takřka šitý na míru Valtterimu Bottasovi. „Když vynecháte jeden trénink, tak je důležité mít čisté jízdy, což jsme měli,“ pochlubil se. „Odjeli jsme mnoho kol a v autě jsem se cítil celkem dobře. Našel jsem fajn rytmus.“

„S tímto jedním tréninkem jsem byl docela spokojený. Ale, byl to jen trénink,“ rozhodl se nepředbíhat držitel tří mexických pódií. „Teď se musíme koncentrovat sami na sebe, já na svou jízdu, a také na nastavení, abychom toho v sobotu našli více.“

Může Alfa Romeo myslet na body? Pokud se jí podaří kvalifikovat takhle vysoko, nic není vyloučené. „Dává mi to naději. Určitě cítíme, že jsme na tom lépe než v Austinu. Rozdíly jsou však malé i proto, že kolo je tady tak krátké. V každém případě před zbytkem víkendu jsem optimista.“

Valtteri Bottas měl v pátek nebojácnou náladu. Jako vždy, i tentokrát piloti dostali po tréninku šanci vyzkoušet si start přímo z roštu. Max Verstappen si na tento trénink vybral druhou příčku, zatímco Fin zastavil na pole position. Dvojice vyrazila doslova ve stejný okamžik.

Max Verstappen však začal svého soupeře předjíždět, což Bottas nenechal jen tak a s Holanďanem si zazávodil v nájezdu do první zatáčky. „On dokonce použil DRS. Nevěřitelné!“ pohoršoval se nad Bottasovým „výtržnictvím“ Gianpiero Lambiase, Verstappenův inženýr. Holanďan se však v kokpitu jen zasmál. Snad se bude v sobotu rovně tak bavit i Bottas.

Kuan-jü Čou má před sebou o něco delší noc. Na svého kolegu totiž ztratil více než čtyři desetiny, což je v Mexiku dost. První čínský závodník ve Formuli 1 si uvědomuje, že by měl zabrat.

„Měl jsem celkem dobrý pocit,“ popsal své dojmy z monopostu Kuan-jü Čou. „Něco jsme si vyzkoušeli, chtěli jsme vytěžit maximum ze svého potenciálu, který nám v Austinu chyběl. Soustředili jsme se hlavně na dlouhé jízdy. Zdá se, že to začíná fungovat. Nemyslím si, že bychom ztráceli tak moc. Když vidím naše časy, rychlost a mé kolo, tak máme velký prostor pro zlepšení.“

Alfa Romeo měla v Mexiku úspěšný víkend už před rokem, což naplnilo stáj nadějí, že pozitivně dopadne i tato návštěva mexické metropole. „S tím určitě souhlasím. Když se trať dostala do normálu, jako bychom navázali na naši rychlost z loňska, což znamená i vyšší konkurenceschopnost. Teď se musíme podívat na množství detailů, abychom ještě dosáhli nějakého pokroku a v sobotu bojovali o Q3.“

Související zprávy