logo F1live.cz

Jako sponzor do toho už nepůjdeme, chceme vlastnit tým, zní z Alfy Romeo

Valtteri Bottas
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík22. 12. 2023

Už jsme to řekli mnohokrát a připomeneme to ještě jednou. Ne, Alfa Romeo nebyl tovární tým italské automobilky, ale stáj Sauber, která prodala právo na pojmenování. Od roku 2024 se vrátíme k názvu Sauber a už to nebudeme muset připomínat. Co však čeká Alfu Romeo teď?

Tato značka měla ve Formuli 1 vlastní tým v podstatě jen v letech 1950 a 1951. V těch dobách prakticky drtila konkurenci a její jezdec si odnesl pokaždé titul. Později se Alfa Romeo vrátila jako dodavatel motorů, ale bez větších úspěchů. Od roku 2019 pak působila jako titulární sponzor Sauberu.

I když turínská automobilka projevila velký zájem pokračovat a nadále se prezentovat na závodních okruzích, ta správná příležitost zřejmě nepřišla. Šuškalo se o spojení s Haasem, s nímž měla Alfa Romeo uzavřít podobnou dohodu jako se Sauberem. Mimochodem, v zákulisí se šeptalo, že pro automobilku byla dohoda se Švýcary finančně mimořádně výhodná. Dnes je však ve Formuli 1 vše větší a dražší, což může být jeden z důvodů, proč se nakonec s Haasem nedohodli.

„Chtěli jsme to zopakovat za stejných podmínek jako sponzor týmu, ale za dvojnásobnou cenu?“ ptá se generální ředitel automobilky Jean-Philippe Imparato, kterého cituje Ouest France. „Nechtěli, protože by to nepřineslo nic nového a ty peníze můžeme využít na vývoj našich produktů. Stát se sponzorem jiného týmu a zkoušet to se stejným příběhem nedávalo příliš smysl.“

Imparato zároveň potvrdil zájem Alfy Romeo nadále se prezentovat na závodních okruzích celého světa. Automaticky se nabízí možnost vstoupit do Le Mans nebo do Formule E, ale to je zatím v hvězdách. V Turíně to prý zkoumají, ale zatím se nerozhodli.

„Pokud do toho půjdeme, tak už ne jako sponzor, ale jako majitel,“ prohlásil Imparato. „Kromě toho, chceme do toho jít dlouhodobě. Nešli bychom do toho na kratší dobu než na tři sezóny s rokem nebo dvěma přípravy.“

„Ekonomická rovnice mě zatím nepřesvědčila a já bych společnost nenutil znovu riskovat finanční ztrátu. Ve vytrvalostních závodech existuje malé nebezpečí, že utrpíte pro inflaci, což by nás mohlo uvrhnout do velmi podobné situace jako v roce 2015. Chci do toho jít, a proto tvrdě pracujeme. Když najdeme něco dobrého, prozradíme náš program,“ dodal Imparato.