logo F1live.cz

Albon: Všechno záviselo na Cunodovi

Daniel Ricciardo
© Getty Images/RB Content Pool
Tomáš Masár
Tomáš Masár30. 11. 2023

Williams na GP Abú Zabí pořádně trnul. Bojoval totiž o sedmé místo v Poháru konstruktérů s AlphaTauri, ale zatímco italský tým se díky Júkimu Cunodovi pohyboval vysoko na bodech, tým z Grove byl takříkajíc jenom pro počet. Nakonec se však pro britskou stáj všechno dobře vyvrbilo a svoji pozici si před dobízejícím “béčkem” Red Bullu udržela.

Williams měl před závěrečným závodem v Abú Zabí sedmibodový náskok před AlphaTauri, který se zdál být dostatečný. Jelikož však Alex Albon vypadl v kvalifikaci už v Q2 a jeho týmový kolega Logan Sargeant startoval z úplně posledního místa – zatímco Cunoda byl po sobotě na šestém místě –, existovaly důvody k obavám.

Ty se během závodu začaly naplňovat. Cunoda se totiž v určitém bodě pohyboval na šestém místě (ba dokonce i mnohem výše), které by AlphaTauri stačilo za předpokladu, že by ani jeden z pilotů Williamsu nebodoval, k polepšení si v Poháru konstruktérů.

Williamsu, který byl zoufale pomalý, tak nezbylo nic jiného, než se modlit. A modlitby byly nakonec vyslyšeny. “Byl to těžký závod, protože jsme byli závislí na výsledku Júkiho (Cunody),” zhodnotil závodní počínání si Williamsu Alex Albon.

“Bohužel, Júki byl příliš rychlý, takže jsme se nemohli zapojit do jeho závodu, vzhledem k tomu, že byl od nás na míle vzdálený. Naštěstí pro nás se některé z rychlých aut dostaly před něj, díky čemuž jsme si udrželi sedmé místo.”

Rozdíl v závodním tempu mezi AlphaTauri a Williamsem byl až neobvykle markantní. Proč se vlastně tým pod vedením Jamese Vowlese na okruhu Yas Marina tak výrazně trápil? Albon vysvětlil, že se monoposty FW45 neuměly vyrovnat se zvýšeným náporem větru, který byl v neděli na trati více než znatelný.

“Vítr byl v prvních 20-ti kolech závodu dost silný,” poznamenal britsko-thajský závodník. “Je zajímavé, jak dokáže snížit výkonnost našeho auta. Auto se v takovém případě chová mnohem nepředvídatelněji. Jakmile jsme vyměnili pneumatiky a vítr utichl, auto mírně ožilo. Zejména v posledním stintu jsme byli dost silní. Co se dá dělat, je to slabina našeho auta. Domnívám se, že kdybychom neměli tak špatný první stint, mohli jsme bojovat o body,” uzavřel Albon.

Související zprávy