logo F1live.cz

Proč Gasly podával v Red Bulle tak chabé výkony? Pro špatné načasování, vysvětluje Francouz

Pierre Gasly
© Renault SAS
Tomáš Masár
Tomáš Masár10. 12. 2023

Pierre Gasly byl nedávno hostem podcastu Beyond The Grid a při této příležitosti si zavzpomínal na nejpodstatnější okamžiky své dosavadní kariéry. Specificky se zaměřil na působení ve strukturách Red Bullu, v jehož průběhu čelil mnoha pozitivním, ale stejně tak i negativním zkušenostem.

Začněme těmi pozitivními. Psal se rok 2017 a Pierre Gasly si jako čerstvý vítěz šampionátu GP2 dělal zálusk na místo v F1. Red Bull však Francouzi zkřížil plány a poslal ho na rok do japonské Super Formule, což se samozřejmě zpočátku setkalo s jezdcovým nepochopením. Počáteční zklamání však velmi rychle vystřídal rostoucí entusiasmus.

„Moje pouť do F1 nebyla jednoduchá,“ vyslovil se v podcastu Beyond The Grid Pierre Gasly. „Poslali mě do Japonska, což mi tehdy připadalo tak trochu jako za trest. Nakonec však byla sezóna v Super Formuli jedna z nejpříjemnějších a nejvzrušujících, jaké jsem kdy zažil,“ prozradil vítěz Velké ceny Itálie 2020, který na zemi vycházejícího slunce nedá dopustit.

„Absolutně se mi to tam líbilo. S Japonskem jsem zůstal propojený a každý rok si přeji, abych tam mohl strávit tři nebo čtyři týdny. Byla to úžasná životní zkušenost, úžasný šampionát a velká výzva. Byl jsem tam pod velkým tlakem – ale já tlak miluji – a zároveň ve stresu. Ničemu jsem nerozuměl, specificky novému autu. O závodních okruzích jsem neměl ani ponětí, ale přesto jsem se nezhroutil. Pokud už nic jiného, aspoň jsem se zlepšil po jezdecké stránce,“ poznamenal Gasly.

Po návratu z Japonska si Francouz odkroutil debut v nejvyšší motoristické soutěži, a to v barvách Toro Rosso. O rok později už závodil v F1 na „plný úvazek“ a svými výkony se postaral o to, že byl hned ve své druhé kompletní sezóně povýšen do Red Bullu.

Rodák z Rouenu se však v Milton Keynes dlouho neohřál. Po boku Verstappena doslova a dopísmena pohořel a po sérii neuspokojivých výsledků si byl už po přibližně půlroce nucen sbalit kufry, následkem čehož jezdcovo renomé a ego pořádně utrpělo.

Sedmadvacetiletý závodník se sice následně výkonnostně rehabilitoval v AlphaTauri, ale s vyhazovem se neztotožnil do dnešních dnů – protože na něj prý neexistoval relevantní důvod. Pilot Alpinu si podle vlastního úsudku nepočínal po boku Maxe Verstappena vyloženě špatně, akorát doplatil na to, že byl v nesprávné době na nesprávném místě.

„V tom roce jsem doplatil na to, že Red Bull nepostavil kdovíjak dobré auto,“ uvedl důvod, pro který podával podprůměrné výkony. „Doplatil jsem jen na nešťastné načasování, kdy věci prostě nefungovaly nejlépe,“ uzavřel Gasly.