logo F1live.cz

Gasly viděl ve čtvrtek „trochu více úsměvů“ v garáži Alpine

Pierre Gasly
© Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík7. 3. 2024

Působení týmu Alpine v roce 2024 je zatím jedním velkým trápením. Ve skutečnosti může být čtvrtek v Džiddě nejlepším dnem francouzské stáje v nové sezóně. I když z výsledků lze těžko něco vyvodit, už samotné umístění v nejlepší desítce muselo všechny povzbudit. Potvrdili to i slova devátého muže čtvrtka Pierra Gaslyho.

Už to nevypadalo tak bídně a francouzský závodník si dovolil i špetku optimismu. Samozřejmě rozhodovat se bude v pátek a v sobotu a při těchto těsných rozestupech se opravdu může stát cokoliv. Alpine však v současnosti potěší každý drobný úspěch.

„Je to těžké. V autě je to nadále velmi náročné, ale při pohledu na tempo vypadáme být o něco konkurenceschopnější, takže rozhodně jsou tu i nějaká pozitiva,“ povzdechl si po prvním dni saúdskoarabského víkendu Pierre Gasly. „Máme toho hodně, co musíme vyřešit, ale na konci dne záleží jen na stopkách.“

„Bylo to pozitivní, ale chci zůstat klidný a uvidíme v pátek, kdy na to všichni budou naplno tlačit. Máme však dobrý základ, na kterém můžeme stavět. Ve druhém tréninku jsme zkoušeli pár věcí, ale ještě stále můžeme auto o trochu zlepšit,“ řekl s nadějí francouzský závodník.

Jeho tým se přímo topí v problémech a v Bahrajnu byl monopost A524 určitě nejslabší ze všech v kvalifikačním i závodním tempu. I ze slov Gaslyho usuzujeme, že garáž Alpine potřebuje každou drobnost, kterou se může potěšit. „Všichni jsou velmi motivovaní a určitě jsem dnes viděl trochu více úsměvů než před týdnem, ale stále je to jen čtvrtek a záležet bude jen na pátku a sobotě,“ řekl Pierre.

Jeho týmový kolega Esteban Ocon si ve čtvrtek vyjel skromnější patnácté místo, ale ve velmi vyrovnaném středu pole to nemusí nic znamenat. I pro něj znamenaly dva volné tréninky nekonečnou práci při odhalování slabin monopostu a hledání možných řešení. „V současnosti objevujeme některé věci a snažíme se co nejlépe nastavit auto,“ řekl po čtvrtku Ocon, který se podle vlastních slov nesoustředí na dění uvnitř Alpine, ale jen na svou vlastní práci.

„Pro mě je nejdůležitější se soustředit na jízdu. Záleží jen na výkonnosti na trati a výkonnosti monopostu. Přesně to také dělám,“ dodal stručně Esteban.