logo F1live.cz

Gaslyho překvapil exodus v Alpine, Ocon chápe potřebu změn

Pierre Gasly
© Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík7. 3. 2024

Ani v Sovětském svazu za vlády Josifa Stalina si vedoucí představitelé „strany“ nepodávali kliky dveří tak jako v posledním roce v týmu Alpine. Naštěstí, odchod z francouzské stáje znamená nové pracovní příležitosti, nikoli transport do gulagu. Problém je však v tom, že Alpine se postupně rozpadá zevnitř, což není zrovna dobrá vyhlídka směrem do budoucna.

Po letní sérii odchodů následovali na jaře technický ředitel Matt Harman a hlavní aerodynamik Dirk de Beer. Z poradní funkce, ze které však prý neměl na starosti nic z projektu F1, se následně do Aston Martinu poroučel i Bob Bell. Působí to dojmem, jako by z Alpinu brzy odešli všichni.

Šéf stáje Bruno Famin v reakci jmenoval novou strukturu inspirovanou McLarenem, která počítá až s třemi technickými řediteli. Bude to však znamenat konec série odchodů z Enstone? Na to si teď nikdo netroufne odpovědět.

„Samozřejmě, že jsem s nimi pracoval od svého příchodu do Alpinu,“ řekl o odchodech Harmana a de Beera pilot stáje Pierre Gasly. „Měli jsme k sobě dost blízko. Překvapilo mě to, ale zároveň důvěřuji tomuto týmu, důvěřuji lidem ve vedení, Brunovi Faminovi a Lucovi de Meovi.“

„Za oponou vidím pozitivní změny v týmu. Samozřejmě, ještě se to neodrazilo do dění na trati, ale důvěřuji lidem ve vedení,“ zopakoval Gasly.

Jeho tým však stejně čeká v Džiddě další náročný víkend. Je zřejmé, že monopost A524 potřebuje zásadní vylepšení, která budou přicházet postupně. Alpine možná bude více vyhovovat charakter okruhu v Saúdské Arábii, ale na této trati potřebujete rychlost na rovinkách a aerodynamickou efektivitu, což nejsou právě disciplíny, ve kterých by A524 vynikal.

„Ze startu sezóny jsme všichni zklamaní, i když jsme věděli, že to bude těžké – říkali jsme to už mnohokrát. Aspoň máme výchozí bod. Víme, na čem musíme pracovat; víme, co musíme zlepšit. Na týmu vidím, že je velmi jednotný. Každý si uvědomuje obtíže a omezení, která máme, a každý chce najít řešení,“ řekl Gasly.

Možnost vyjádřit se k těmto událostem dostal i jeho týmový kolega Esteban Ocon. I ten nastoupil na vlak optimismu a pozitivních hodnocení, který je v současnosti jedinou nadějí obou pilotů. Ti svůj tým nekritizují, i když z vnějšího pohledu je zřejmé, že situace je téměř beznadějná.

„Když na tom nejsme tak, jak bychom chtěli, tak restrukturalizace je určitě něco, co by nám mělo pomoci posunout se dál. Věřím procesu, kterým směřujeme a uvidíme, kam nás to zavede,“ řekl Ocon, který také navázal na Gaslyho slova o těžkých časech a nutnosti zůstat pohromadě.

„Všichni jsme na jedné lodi. Nikdo není spokojen s tím, jak na tom jsme. Jsou to frustrující časy, to je jasné, ale nesmíme spadnout na dno, jinak nás čeká ještě těžší období. Nikdo není spokojen se situací a budeme nadále všichni společně tlačit na to, abychom tým posunuli vpřed a abychom se dostali tam, kde chceme být,“ slíbil Ocon.