logo F1live.cz

Na simulátoru se nové auto chová odlišně, prohlásil Sainz

F_3Vi86XQAAidsY
© Twitter/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík14. 12. 2023

Stará sezóna skončila a před námi jsou nějaké dva měsíce spekulací a domněnek. Informace o nových autech budou týmy skrývat za každou cenu až do předsezónních testů. Drobné náznaky se však objeví.

Své nové auto (tedy jeho zmenšený model) viděl ve větrném tunelu Lewis Hamilton, Carlos Sainz si zase nový monopost – pracovně nazvaný jako Projekt 676 – vyzkoušel ve virtuálním světě. Příprava na nový ročník je v tomto okamžiku již v plném proudu a k tomu neodmyslitelně patří i testování na simulátoru.

Ferrari své nové auto již naplno testuje a vyvíjí ve virtuálním světě i s pomocí Carlose Sainze a Charlese Leclerca. Monopost, který podle informací italské edice portálu Motorsport.com představí Ferrari veřejnosti 13. nebo 15. února, si jako první vyzkoušel španělský závodník a s jmenovaným zdrojem se podělil o své bezprostřední dojmy. Z jeho slov je však cítit, že se snaží držet nohama pevně na zemi a nevytvářet žádná velká očekávání.

„Auto pro rok 2024 se na simulátoru rozhodně chová jinak než jeho předchůdce SF-23, ale myslím si, že dokud do něj nenatankujeme sto kilogramů paliva a neobujeme použité pneumatiky, bude nemožné posoudit, jak zachází s gumami, jaké rychlé je v závodním tempu a jaký to bude mít všechno vliv na naše tempo,“ prohlásil Sainz.

„Zjistíme to až na bahrajnských předsezónních testech, kdy auto pošleme na trať. Do té doby se můžeme soustředit jen na zlepšování výkonnosti monopostu ve větrném tunelu a snahu ho co nejvíce vylepšit,“ dodal rodák z Madridu.

Všem je nad slunce jasné, jaké mělo Ferrari v uplynulém roce slabiny. Monopost SF-23 disponoval i určitými silnými stránkami, které však možná budou muset inženýři v Maranellu obětovat, aby získali vyváženější a univerzálnější stroj. V předchozích rozhovorech na to upozorňoval i samotný Sainz.

„Zvláště ve druhé polovině uplynulé sezóny jsme se pokusili maximalizovat náš potenciál a v tomto směru jsme odvedli lepší práci. Je téměř neuvěřitelné, že může docházet k takovým obrovským výkyvům ve výkonnosti, ale taková je dnešní Formule 1,“ řekl španělský závodník.

„Teď se musíme soustředit na pochopení toho, proč je auto tak silné v určitých podmínkách, a naopak, proč je tak slabé na ostatních tratích a v určitých typech zatáček. Existují aspekty monopostu SF-23, které bych rád viděl i v novém autě, ale pokud chceme auto pro celou sezónu, možná se budeme muset vzdát některých z těchto vlastností,“ konstatoval Sainz.