logo F1live.cz

Audi prý nevzdává boj o Hülkenberga, do Hinwilu by mohl přestoupit už v roce 2025

Kevin Magnussen
© LAT Images/Haas
Tomáš Masár
Tomáš Masár17. 12. 2023

Nico Hülkenberg se přiznal, že na začátku ročníku vedl rozhovory s Audi, které od roku 2026 pohltí Sauber. K navázání spolupráce však prozatím nedošlo, což znamená, že Němec zůstane ještě minimálně jednu sezónu akvizicí Haasu. Kde se pobere následně, zatím není známo. Dveře do Audi bude mít ale zřejmě stále otevřené, tedy alespoň podle portálu RacingNews365.com.

Přestupovou prioritou Audi je podle všeho Carlos Sainz, jenže Španěl už brzy podepíše novou smlouvu s týmem z Maranella, kde vládne s jeho výkony velká spokojenost. Německý gigant se kromě dvojky Ferrari rozhlíží po Nicovi Hülkenbergovi, jelikož by do svých držav rád získal jednak někoho zkušeného, a také někoho, kdo disponuje německým občanstvím.

„Hulk“, jak zní jezdcová přezdívka, se proto jeví být ideální volbou. Audi se prý šestatřicetiletého pilota usilovalo – v zastoupení Sauberu – zlanařit už pro nadcházející ročník, ale neúspěšně. Totiž, i kdyby Hülkenberg do Hinwilu přestoupit chtěl, nemohl. Haas si na Němce rozhodl uplatnit opci, a tak rekordérovi v počtu velkých cen bez zisku pódia nezbývá nic jiného, než ještě rok u Američanů setrvat.

Následně by se však – pokud jsou zvěsti o zájmu Audi pravdivé -, mohl přestěhovat do Švýcarska. Co říká pro a co proti?

Pro a proti

Pro jednoznačně říkají Hülkenbergovy zkušenosti a zejména forma, jakou se prezentoval v roce 2023. Aby však zahnal jakékoli pochyby Audi, bude ji muset v příští sezoně minimálně potvrdit.

V neprospěch třetího nejstaršího pilota na startovním roštu hovoří jeho věk. V průběhu ročníku 2026 totiž dovrší již 39 let. Několik závodníků ale v současnosti potvrzuje, že kvalitní výkony lze podávat i kolem čtyřicítky – takový Fernando Alonso či Lewis Hamilton by o tom jistě uměli sdělit své.

Hulk tak má zřejmě všechno ve vlastních rukou. Pokud bude i nadále dosahovat kvalitních výsledků, zájem Audi podle všeho přetrvá. Otázkou zůstává, zda bude chtít pilot samotný do Hinwilu přestoupit. Proč by však neměl? Haas se trápí na ocase startovního pole a Němci už evidentně dochází trpělivost. Nechme se proto překvapit.