logo F1live.cz

Bugatti, Formule 1 a pět silničních Ferrari? Jaká auta vlastní Charles Leclerc?

Charles Leclerc
© Twitter/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík20. 12. 2023

Informace, které zajímají každého, ale k nimž se dostanete jen velmi těžko. I když piloti Formule 1 vydělávají hodně peněz, není moc moudré se neustále chlubit vlastním majetkem. Jak na vlastní kůži zjistil i Charles Leclerc, hodinky za sedm milionů vám mohou zmizet v zlomku sekundy. Zkusme se však přesto podívat, co víme o sbírce automobilů monackého závodníka.

Takto před rokem jsme psali o ohromující sbírce Fernanda Alonsa, která zahrnuje stovky aut včetně Formule 1, vytrvalostních speciálů, LaFerrari nebo Lamborghini Veneno. Španělský závodník se brzy stane hrdým majitelem dalšího „svatého grálu“ Aston Martin Valkyrie. Jeho mladší kolega a nástupce ve Ferrari se ještě nemůže pochlubit podobně okouzlující sbírkou, ale musíme říci, že za svou garáž se také nemusí stydět.

Pro úplnost je třeba říci, že ne všechny tyto informace lze oficiálně ověřit a potvrdit. Vycházeli jsme z informací portálu carhp.com a nelze je úplně ověřit. Berte je tedy spíše jako zajímavost. Jmenovaný zdroj ocenil sbírku deseti automobilů monackého závodníka na asi sedm milionů dolarů. Musíme však dodat, že alespoň jednu „exkluzivitu“ jmenovaný portál do cenovky nezahrnul.

Ferrari SF90

Nepleťte si ho se silničním SF90 Stradale, ke kterému se dostaneme později. Je to zároveň odpověď na jednu z častých otázek. Nechávají si piloti své monoposty Formule 1? Někteří ano. Charles Leclerc například ve své smlouvě měl, že dostane od Ferrari auto, se kterým vyhrál svou první velkou cenu. Stalo se tak na GP Belgie v roce 2019, a tak má dnes Charles v garáži šasi skutečné Formule 1.

Bugatti Chiron

Tuto informaci potvrzují více zdroje a je-li pravdivá, vypovídá o Charlesově smlouvě s Ferrari ještě něco. Zdá se, že není povinen vlastnit jen auta, která spadají do koncernu Stellantis, protože má v garáži nejen Bugatti, ale dokonce i McLaren GT. Tento šílený stroj stál pilota Ferrari tři miliony dolarů, má 1500 koní a motor V16. Pokud nepočítáme Formuli 1, jde jednoznačně o nejdražší kus v jeho garáži. A s maximální rychlostí 420 kilometrů za hodinu je i jednoznačně nejrychlejší.

Ferrari SF90 Stradale

Nyní k SF90, které smí na veřejné silnice. Jde také o první silniční hybrid Ferrari (tím úplně prvním byla Formule 1). Pokud nepočítáme nedávno odhalené a šílené SF90 XX Stradale, jde o nejrychlejší Ferrari, které si můžete koupit, tedy pokud máte více než dvě miliardy na auto. S výkonem 986 koní a maximální rychlostí 340 kilometrů za hodinu se v některých hodnotách přibližuje Ferrari, se kterým se Leclerc prohání po závodních okruzích – a za zlomek ceny!

To Charlesovo se prý na první pohled neliší od „běžných“ SF90, je natřené ve Ferrari červené a nejsou na něm žádné odkazy na jejího slavného vlastníka.

Ferrari 488 Pista

Při pohledu na toto Ferrari byste už z dálky poznali, že patří pilotovi Formule 1. Jde také o auto „na běžné použití“, ve kterém byl Leclerc viděn už mnohokrát. I když sám řekl, že po Monaku se můžete prohánět jen na skútru, případně na jeho starém Fiatu 500 – bylo to jeho úplně první auto –, právě s 488 Pista byl viděn asi nejčastěji. Monacká vlajka na matné černé a číslo 16 vám napoví, že toto auto patří zaměstnanci Ferrari, ne zákazníkovi.

Ferrari 812 Superfast

Co by to bylo za sbírku Ferrari, kdyby v ní chyběl motor V12? Ať to zní jakkoliv zvláštně, toto bylo zřejmě první auto se vzpínajícím se koníkem na kapotě ve vlastnictví Charlesa Leclerca. Ba co víc, podle některých zpráv vlastní Monačan i vylepšené 812 Competizione se stejným designem jako jeho 488 Pista. Sám Charles však popřel, že by patřilo jemu.

Další auta ve sbírce Charlesa Leclerca podle carhp.com:

  • Rolls-Royce Wraith,
  • Ferrari GTC4 Lusso,
  • Ferrari Portofino M,
  • McLaren GT,
  • Land Rover Discovery,
  • Sport Jaguar XF.

Související zprávy