logo F1live.cz

Albon v dětství obdivoval Schumachera: Ferrari bylo jedno z mých prvních slov

Michael Schumacher, GP Belgicka 2001
© Twitter/Scuderia Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík21. 12. 2023

Ačkoli mnozí nevzpomínají na éru Michaela Schumachera v dobrém, je pravda, že sedminásobný mistr světa inspiroval celé generace. K motorsportu přivedl nejen nadějné závodníky, ale i novináře a fanoušky. I na současném startovním poli najdeme mnoho jeho obdivovatelů. Patří mezi ně i Alex Albon.

I když ve Velké Británii opravdu nemají nouzi o závodní vzory, rodáka z Londýna inspiroval Němec v červeném autě s italskou vlajkou na nosu. Michael Schumacher stál za zrodem posedlosti malého chlapce, který si doma v pokoji kreslil červená auta a snil, že jednoho dne bude jako velký Schumi.

„Jako dítě jsem tím byl posedlý,“ přiznal Albon pro High Performance Podcast. „Jedno z mých prvních slov bylo ‚Ferrari‘, i když ode mě to znělo spíše něco jako ‚Rari‘. Bylo to Ferrari a pak výfuky – miloval jsem pohled na čtyři výfuky –, i když já je nazýval ‚kouřítky‘. Vždy jsem tedy křičel ‚kouřítka‘ nebo ‚Rari‘.“

„Byl jsem obrovským fanouškem Michaela Schumachera. Chytaly mě obrovské záchvaty hněvu vždy, když Michael nevyhrál. Maminka měla doma videokazetu se sestřihy ze závodů sezóny 2001 a já znal každé jeho vítězství. Když jsem měl volno – nebo špatný den, nebo cokoli jiného – okamžitě jsem to pustil a sledoval Michaelova vítězství,“ vzpomíná dnes již pilot Williamsu.

„Takové byly mé začátky. Vždy jsem chtěl být závodníkem. I můj otec závodil. Nazval bych ho poloprofesionálem, i když si myslím, že takové označení by se mu líbilo! Byl však opravdu dobrý, byl dobrý ve svém oboru,“ dodal Alex.

Možná je to jen přehnaná skromnost, protože Albonův otec Nigel to dotáhl až do britského šampionátu cestovních aut, což není málo. V roce 1994 se tam setkal i s bývalými piloty Formule 1 Gabrielem Tarquinim nebo Janem Lammersem. I když byl Alexovým největším idolem právě Michael, nezapomněl vyzdvihnout i zásluhy svého otce.

„Nemohl jsem otce příliš sledovat na trati. K závodění jsem se dostal až krátce poté, co on skončil, takže se jeho konec vlastně překrýval s mým začátkem. Byl však mým inženýrem, mechanikem a trenérem. Přesně to jsme dělali jako otec a syn,“ řekl Albon.

Související zprávy