logo F1live.cz

Nezničitelný Marko. I po osmdesátce se v nové sezóně zúčastní všech 24 velkých cen

Max Verstappen oslavuje zisk tretieho titulu
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík4. 1. 2024

Je pozice Helmuta Marka ve vedení týmu Red Bull ohrožena? Po smrti Dietricha Mateschitze se nad mistry světa vznášel stín spekulací. Mluvilo se o prodeji AlphaTauri i o konci Helmuta Marka, který byl „Dietrichův člověk“. Kromě toho má tento veterán světa motorsportu svůj věk, i když on dal veřejnosti vždy jasně na vědomí, že nikam neodchází.

Takových lidí nenajdete na světě mnoho. Helmut Marko si už dávno mohl užívat důchodu. Nepotřebuje pracovat, ale přesto cestuje na každou velkou cenu, vstává před šestou ráno a naplno se účastní na každodenním chodu týmu. Nepošle ho však nové vedení Red Bullu do důchodu?

V posledním roce se několikrát spekulovalo o jeho konci. Už přece není potřebný jako „spojka“ mezi Mateschitzem a Hornerem, resp. mezi Mateschitzem a týmem. Ve svém posledním rozhovoru pro OE24 však Marko ujistil, že v roce 2024 se nic nemění. „Ano, setkání s vedením skončilo pozitivně. Vše pokračuje podle plánu,“ řekl Rakušan.

Znamená to, že i po osmdesátce pocestuje na všechny velké ceny nadcházející sezóny? „Ano, ano. Pro mě to však není žádná zátěž. Nemyslím si: ‚Čeká mě něco šíleného‘, ale pro mě je to spíše něco jako: ‚Austrálie je nádherná. Velmi se těším na cestu do Melbourne.‘ Budu pracovat pro Red Bull Racing od pátku jedenácté hodiny do neděle večer,“ řekl Marko.

Řeč přišla i na pokračující projekt Red Bull Powertrains, který má v roce 2026 udělat z Red Bullu tovární tým. Práce doprovází velká očekávání i pochybnosti, ale z rakouské společnosti je cítit sebevědomí. „I když máme ještě daleko od toho, abychom mohli motor soutěžně nasadit, vše probíhá podle plánu a křivka výkonnosti je v pořádku,“ řekl poradce Red Bullu.

„Nemáme žádný plán B. Musí to fungovat. Od roku 2026 budeme soutěžit s naším vlastním motorem. Do té doby chceme od Hondy maximální potenciál, což jsme zatím také dostali. Dohoda s Hondou byl můj projekt a budu na něj nadále dohlížet. Vše je zorganizováno, takže už nemusím cestovat do Japonska. Pro mě je 24 velkých cen dost. Jedna z nich se beztak koná v Japonsku,“ řekl Marko.