logo F1live.cz

Marko si neumí vysvětlit Verstappenovy problémy na vodě. Gumy se chovaly naopak

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala20. 4. 2024

Po třech závodních doublech a čtyřech pole positions se Red Bullu málo třetí a šestá příčka, kterou Max Verstappen se Sergiem Pérezem vybojovali ve sprintové kvalifikaci. Zatímco Mexičan si za to do jisté míry může sám, Helmut Marko obhájce titulu zastal. Red Bull prý nemá vysvětlení, co se stalo s jeho pneumatikami.

Helmut Marko v rozhovoru pro ServusTV velmi jasně pojmenoval, v čem spočívaly problémy Maxe Verstappena. „Max prostě nedokázal zahřát své pneumatiky. Ani my nevíme proč.“

Na Pérezově autě vše fungovalo. „Klíčové bylo zahřát gumy. Nejlepším příkladem je Hamilton, který nejprve bezradně klouzal po trati, pak vyměnil pneumatiky, pravděpodobně za gumy s vyššími tlaky, a najednou byl konkurenceschopný. My jsme měli na obou autech téměř identické tlaky pneumatik.“

„Nicméně, jen Pérezovi každým kolem rostly teploty. Byl i konkurenceschopný a mohl být vpředu, kdyby neuklouzl,“ poznamenal na margo Pérezovy jízdy, který i přes lepší přípravu skončil za týmovým kolegou. Holanďan se přitom podle svých slov cítil jako na kluzišti.

Do jisté míry se pod problémy Maxe Verstappena mohlo podepsat bitumenové ošetření povrchu. Když asfalt zalila voda, piloti si vzpomněli na Turecko 2020. Nestandardní povrch by mohl obecně vysvětlit pokles teplot, ale ne rozdíl mezi Pérezem a Verstappenem.

„Na této trati se za posledních pět let neodjel žádný relevantní závod,“ poznamenal Marko. „Jde o kombinaci toho všeho, ale přesto si nedokážeme vysvětlit, proč teploty na jednom autě rostly tak, jak by měly, ale u Maxe to bylo naopak. Téměř padaly.“

Něco však v Red Bullu zpozorovali už během tréninku. „Během suchého tréninku jsme byli vpředu. V Maxově autě jsme však odhalili problém. Pár drobných věcí jsme změnili a mělo to pozitivní efekt. Z tohoto pohledu jsme před sobotní kvalifikací optimisté, pokud zůstane sucho. Nuže, a bude-li pršet, aspoň poznáme důvod, proč jsme nedokázali správně zahřát pneumatiky.“