logo F1live.cz

Allison si hodně slibuje od vylepšení: V Číně vyvrcholily naše problémy s přední nápravou

Lewis Hamilton
© X/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík26. 4. 2024

Nasazování vylepšení provází vzrušení. Formule 1 je sport o neustálém pokroku a zlepšování, takže když tým oznámí nasazení nových dílů, fanoušci od každé drobné změny očekávají vliv, jaký měl loni velký balík vylepšení McLarenu. Mercedes nasadí upgrady na další velkou cenu v Miami a vzhledem k nezdařenému začátku sezóny musí přinést viditelný krok vpřed.

Monopost W15 ukázal záblesky dobré výkonnosti, ale byly nečetné a nevýrazné. Útok na titul a honička s Red Bullem se nekoná, místo toho posloucháme o experimentech a nedostatku konzistence. Nálada Tota Wolffa a Lewise Hamiltona během víkendu kolísá, ale v neděli odpoledne byla pokaždé ponurá a depresivní. Tým potřebuje nějaký úspěch a potřebuje ho rychle.

Technický ředitel stáje James Allison vyjádřil naději, že by mohl pomoci balíček vylepšení pro Miami. „Máme připravené balíčky vylepšení. Ty, jak doufáme, napraví zásadní problémy s vyvážením, které nám způsobují problémy,“ řekl úspěšný inženýr v tradičním briefingu stáje na sociálních sítích.

„I když je bolestivé takto mluvit po takovém víkendu, musím připomenout, že přijde závod, když všechno dobře zrealizujeme, budeme více vpředu; když budeme postupovat a bude radost o tom mluvit,“ slibuje Allison.

Zatím jsou to však bolestivé víkendy a bolestivé briefigy. I v Číně se Mercedes nesmírně trápil. Potěšilo druhé místo Lewise Hamiltona ve sprintu, ale ten následně vypadl v kvalifikaci už v Q1 a v závodě se dokázal posunout jen na deváté místo. Následovala další kritika a nespokojenost s výkonem monopostu W15.

„Po celý rok trpí auto omezeními na přední nápravě, zvláště v pomalých zatáčkách, které vyvrcholily tento víkend. Když nedokážete zatočit příď, znamená to, že jezdci musí čekat, až na výjezdu dupnou na plyn, čímž ztrácejí čas. V extrémních případech musí autu pomoci stiskem plynového pedálu, což však zabíjí zadní pneumatiky, takže se vám v důsledku problémů s přední nápravou přehřívají zadní pneumatiky,“ vysvětlil Allison.

„Není to legrace, když vaše auto není tam, kde by mělo být, a opouštíte víkend v tomto rozpoložení, i když ho schopně zrealizujete a oba jezdci dobře zajedou. V následujících týdnech bude naším úkolem zlepšit nastavení a také spojit kousky, které nasadíme na auto,“ dodal technický ředitel Mercedesu.