logo F1live.cz

Marko: Pérez původně žádal tříletou smlouvu

Sergio Pérez
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík25. 4. 2024

Přestupní kolotoč je obvykle záležitostí letních měsíců. V tomto roce se však „škatulata“ daly do pohybu dříve, což znamená, že už v dubnu nám paddocky F1 pulsují různými spekulacemi. Fanoušky přirozeně nejvíce zajímá, jak se rozhodnou v Red Bullu a Mercedesu.

Na trhu máme Carlose Sainze, Sergia Péreze a po jednom volném místě v Mercedesu a Red Bullu. Lídr šampionátu projevil zájem o prodloužení smlouvy s mexickým závodníkem, ale vzhledem k předchozím zkušenostem nespěchá. Sainz by rád spěchal, ale navzdory četným spekulacím je pro rok 2025 stále bez práce.

Piloti neradi podepisují roční kontrakty, ale někdy prostě nemáte na výběr. Sergio Pérez v Číně naznačil, že vzhledem k velké změně pravidel pro rok 2026 dává pro Red Bull dokonalý smysl, aby se svou jezdeckou dvojkou podepsal dvouletý kontrakt. Když však nizozemská edice portálu Motorsport.com konfrontovala tato vyjádření s poradcem Red Bullu Helmutem Markem, odpověděl odmítavě.

„Ještě nejsme v pozici, abychom vše mohli finalizovat,“ prohlásil Rakušan. „Nemá to však nic společného s pravidly. On ví, že musí podávat adekvátní výkony. Původně chtěl od nás tříletou smlouvu, ale najdeme nějaké řešení.“

To je vskutku ambiciózní požadavek s ohledem na Checovy výkony v Red Bullu. Tento tým mu v roce 2021 v podstatě zachránil kariéru, protože mu hrozil konec ve Formuli 1 poté, co tehdy ještě Racing Point angažoval Sebastiana Vettela. Podle Marka však Pérez momentálně zažívá nejlepší sezónu od svého příchodu do týmu, i když v Číně prohrál v souboji o druhé místo s Landem Norrisem.

„Sergio měl smůlu na safety car. Počínal si velmi dobře. Nebýt výjezdu bezpečnostního vozidla, skončil by druhý,“ řekl Marko, který také dostal otázku, proč byl rozdíl ve výkonnosti týmových kolegů opět mnohem výraznější.

„Důvodem byl safety car. Neměl před sebou čistý vzduch jako Max. Všechno je však v pořádku. Oba naši jezdci podali velmi dobrý výkon,“ ujistil veřejnost, a zejména mexického závodníka, poradce Red Bullu. „Bylo to jako po celý rok. Max měl všechno pod kontrolou. Byl rychlý a dobře pečoval o své pneumatiky. Viděli jsme další neuvěřitelný výkon z jeho strany.“